حالت تاریک
نایب‌ رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

افزایش حقوق کارمندان به‌خودی‌خود تورم‌زا نیست

افزایش حقوق کارمندان به‌خودی‌خود تورم‌زا نیست

نایب‌ رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به میزان افزایش حقوق گفت: افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه به‌ خودی‌خود تورم‌زا نیست و با تأمین منابع تکمیلی امکان افزایش آن وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از راه دانا، هادی بیگی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال جدید و افزایش ۱۸ درصدی حقوق‌ها توسط دولت با اشاره به اینکه افزایش حقوق‌ها برخلاف ادعاهای مطرح شده، به خودی خود تورم‌زا نخواهد بود، گفت: دولت حقوق‌ها را به حدی که قادر است افزایش می‌دهد و اگر بخواهد بیش از این میزان باشد، باید اقدام به چاپ پول کند.
افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه به‌خودی‌خود تورم‌زا نیست

وی ادامه داد: چاپ پول بدون پشتیبان تورم را به همراه دارد و این افزایش در حقوق تنها به‌منظور پرداخت حقوق است، پس تورم‌زا نیست.

بیگی‌نژاد بیان کرد: درصورتی‌که مجلس متوجه منابع مالی جدید برای افزایش بیشتر حقوق شود، در کمیسیون تلفیق این امر را جبران خواهند کرد.

وی تأکید نمود: افزایش ۱۸ درصدی حقوق‌ها، با توجه به تورم موجود، کم است، اما افزایش بیشتر حقوق‌ها به شرط امکان‌سنجی منابع جدید قابل انجام خواهد بود.
لزوم تامین منابع جدید در راستای افزایش حقوق متناسب با تورم

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ممکن است دولت بگوید در حال حاضر منابع جدیدی برای افزایش حقوق ندارد، اما این سؤال پیش می‌آید که در آینده ۲ تا ۳ساله چگونه قصد دارد منابع لازم را تأمین کند؟

وی پاسخ داد: به‌عبارت‌دیگر، دولت باید منابع بالقوه را فعال کند، به‌عنوان‌مثال، شرکت‌های پتروشیمی شهید سلیمانی و پالایشگاه مهر خلیج‌فارس که می‌توانند در سال‌های آینده منابع مالی جدیدی را فراهم کنند منابع مالی آن‌ها باید به کمک تأمین مالی این کسری‌ها بیاید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از