چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-05-26 16:26 - شماره خبر : 9014 0
ائمه جمعه استان کرمانشاه تأکید کردند؛

اهمیت جایگاه مسجد در ترویج فرهنگ اسلامی

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اهمیت جایگاه مساجد در مکتب امامین انقلاب پرداختند و بر استفاده از این ظرفیت مهم مردمی تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اهمیت جایگاه مساجد در مکتب امامین انقلاب پرداختند و بر استفاده از این ظرفیت مهم مردمی تأکید کردند.

امام راحل مبتنی بر محوریت مسجد قیام کرد

حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسجد در دین اسلام بسیار اهمیت دارد طوری‌که پیامبر اسلام وقتی به مدینه هجرت کردند اولین اقدام ایشان بنای مسجد بود و مسجد مرکز مکتب پیامبر اسلام (ص) قرار گرفت و راهبری سیاسی و اجتماعی خود را در مسجد انجام می‌دادند.

وی افزود: در دوران مبارزات انقلابی امام راحل نیز که پرورش‌یافته مکتب رسول‌الله (ص) بودند مبتنی بر محوریت مسجد انقلاب کرد و آن‌ را سنگر نامیدند و نیروهایش را به تأسی از سیره رسول‌الله (ص) به مساجد فراخواندند.

ساداتی تصریح کرد: در مکتب روح‌الله در این ۴ دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد مسجد همواره منشأ اتفاقات بزرگ بوده و علت اینکه مسجد این همه در مکتب امامین انقلاب جایگاه والایی دارد این است که انقلاب اسلامی فرهنگ پایه و مبتنی بر مشارکت و فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی است.

مسجد در اسلام جایگاه والایی دارد

ماموستا ملابختیار عباسی امام‌جمعه شهرستان روانسر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: ملاک ارزشمندی و سربلندی انسان‌ها نزد پروردگار تقوا و پرهیزگاری در رفتار و کردار انسان است.

وی در ادامه روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: بدون شک مسجد در اسلام جایگاه والایی دارد، مسجد پایگاه ترویج معارف اسلام، محل تعلیم و تربیت، تهذیب نفس، مرکز عبادت و حل مشکلات جامعه است.

مساجد پایگاه سلامت، انسجام و زندگی هستند

 حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گیلانغرب، به روز جهانی مساجد در هفته آتی اشاره کرد و افزود: روز جهانی مساجد را در پیش داریم عزیزان عنایتی به مساجد داشته باشیم مساجد پایگاه سلامت، پایگاه انسجام، پایگاه زندگی هستند و خوب است اگه زندگی خوبی بخواهد شکل بگیرد بچه‌هایمان را با مسجد آشنا کنیم و خودمان مسجدی باشیم.

وی عنوان کرد: به هر حال در روز جهانی مسجد زیبنده است مؤمنین، مسجدی‌ها، نماز جمعه گزاران دقت بیشتری برای احیای مساجد در شهر داشته باشند که در این مظلومیت بخشی از مظلومیت مساجد به ما طلبه‌ها برمی‌گردد که متأسفانه تأمین نیرو نمی‌کنیم و مشکل هم اینجا است.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eqvDK
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار