حالت تاریک
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خبر داد:

ایجاد منطقه آزاد بین ایران و عراق

ایجاد منطقه آزاد بین ایران و عراق

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از ایجاد منطقه تجاری مشترک بین ایران و عراق با هدف توسعه روابط تجاری و اقتصادی خبر داد.

یعقوب محمودیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین فرصت بسیار مناسبی برای استان کرمانشاه محسوب می‌شود تا از طریق آن توسعه و رونق تجاری را در استان به‌همراه ارتباط با کشورهای همسایه داشته باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین گفت: با تصویب طرح جامع و واگذاری اراضی به متقاضیان و واحدهای تولیدی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می‌تواند به قطب اقتصادی استان کرمانشاه و غرب کشور تبدیل شود و زمینه حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم کند.

محمودیان تصریح کرد: طی روزهای اخیر با حضور وزیر اقتصاد عراق و هماهنگی صورت گرفته با سرمایه‌گذاران در پی ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک با کشور عراق در کلار هستیم تا بتوانیم سطح روابط تجاری و اقتصادی را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در اقدام مهم دیگر با حضور در جلسه شورای عالی امنیت ملی و ارائه گزارش لازم مقرر شد مرزهای تجاری پرویزخان و خسروی به شبکه راه‌آهن خسروی متصل شوند و سکوی بارگیری برای آنها تعبیه شود که در طرح قبلی منطقه آزاد و راه‌آهن کرمانشاه به خسروی چنین موضوعی به تصویب نرسیده بود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین بیان کرد: همچنین پایانه تجاری خسروی و پرویزخان با قرارداد منعقد شده با بنیاد تعاون بسیج به یکدیگر متصل می‌شوند و فضای رفاهی مانند رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و پارکینگ برای آنها ایجاد می‌شود که شرایط مناسبی را برای رانندگان رقم خواهد زد.

محمودیان خاطرنشان کرد: همچنین با ایجاد سامانه هوشمند پرداخت در مرز خسروی توسط بانک‌های عامل صادرات و ملی تمامی دریافت و پرداخت‌ها به‌صورت الکترونیک انجام می‌گیرد و با حذف اقدامات دستی زمینه شفافیت مالی فراهم می‌شود و با انجام این عمل پرداخت‌های رانندگان بر اساس مصوبه مناطق آزاد صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از