حالت تاریک

برگزاری اردوی بهداشت باغات در روستای دشه پاوه

برگزاری اردوی بهداشت باغات در روستای دشه پاوه

به همت اداره جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی و مهندسین و حوزه نوریاب اردوی مقابله با مخاطرات طبیعی و بهداشت باغات در روستای دشه پاوه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام و المسلمین علیمراد کماسی صبح امروز در مراسم اردوی مقابله با مخاطرات طبیعی، بهداشت باغات که در روستای دشه پاوه برگزار شد با اشاره به آیه‌هایی از قرآن کریم درباره خواص میوه، اظهار داشت: خداوند انسان را از خاک خلق کرده و ما از دل همین طبیعت بوجود آمده ایم، با این تفاوت که در کنار دیگر مخلوقات، انسان را ناطق و هوشمند آفریده و زمین را در اختیار این انسان گداشته است.

نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: حیات ما از طبیعت است و ما به واسطه همین طبیعت نفس می‌کشیم و هنر انسان نیز نحوه درست برخورد با طبیعت است.

وی تصریح کرد: اگر نگاه ما به طبیعت قرآنی باشد دارای ارزش معنوی باشد و در برابر درختی که کاشته می‌شود ثواب و پاداش اخروی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کماسی افزود: اگر ما باعث شویم که با کاشت یک درخت در دل طبیعت محصولی ثمر بدهد، به موازات کار ما، حسنه نوشته می‌شود.

وی بیان داشت: براساس دیدگاه قرآنی، برخورد ما با طبیعت، با هدف آبادانی طبیعت، مثمر ثمر بودن و خیر خواه بودن به دیگران است و براساس این دیدگاه قرآنی، اجازه آسیب رساندن به طبیعت را نداریم.

در ادامه سید علاالدین حیدری، معاون برنامه ریزی فرماندار پاوه اظهار داشت: بنا به دستور و فرمان‌های تاریخی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران (ره)، حکمرانی بر کشور را به سمت مردمی شدن هدایت کرد، و ما امروز در تصمیمات مهم کشوری حضور مردم را می‌بینیم.

وی افزود: امروز مردم ما در توسعه و مشارکت‌ها دخیل هستند، که حکمرانی مردم هم با الگوهایی همراه است و یکی از این الگوها، گروه‌های جهادی هستند که در همه عرصه‌ها مشارکت و حضور فعالی دارند و ما نیز به این گروه‌ها برای توسعه نیاز داریم.

پیش از این رئیس جهاد کشاورزی به ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد و مشکلات و موانع پیش رو در جهاد کشاورزی شهرستان پاوه پرداخت.

در ادامه کارشناسانی از جهاد کشاوری به بیانات مهمی در رابطه با مقابله با مخاطرات طبیعی و بهداشت باعات پرداختند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از