حالت تاریک
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد:

بهره‌مندی یک‌هزار و ۳۰۰ کرمانشاهی از خدمات بهزیستی

بهره‌مندی یک‌هزار و ۳۰۰ کرمانشاهی از خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از بهره‌مندی یک‌ هزار و ۳۰۰ کرمانشاهی از خدمات شبانه‌روزی بهزیستی در ۲۲ مرکز این سازمان خبر داد.

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سازمان بهزیستی با داشتن پنج معاونت در چهار حوزه تخصصی توان‌بخشی، مشارکت مردمی، پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی و بخش عمومی توسعه در حال ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش خود است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان بهزیستی استان کرمانشاه ۵۰ هزار مددجو تحت پوشش دارد اما ۱۹۰ هزار نفر از خدمات تخصصی این سازمان در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند. شهبازی بیان کرد: بهزیستی کرمانشاه تعداد ۲۲ مرکز شبانه‌روزی دارد که به جمعیت بیش از یک هزار و ۳۲۱ نفر در استان ارائه خدمت می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین تعداد هفت مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی کمتر و بیشتر از ۱۴ سال دختر و پسر که در شهر کرمانشاه فعالیت دارند و به تعداد ۴۳۸ نفر خدمت ارائه می‌کنند.

مديركل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: تعداد هفت مرکز بیماران روانی مزمن که علاوه بر یک مرکز نگهداری مردان در شهرستان کنگاور و یک مرکز نگهداری زنان در شهرستان اسلام‌آباد‌غرب مابقی در سطح شهر کرمانشاه به تعداد ۵۱۵ نفر بیماران روانی مزمن ارائه خدمت می‌کنند.

شهبازی گفت: تعداد هفت مرکز توان‌بخشی و مراقبتی سالمندان وجود دارد که علاوه بر یک مرکز در شهرستان جوانرود مابقی در سطح شهر کرمانشاه به تعداد ۳۲۶ نفر سالمند زن و مرد ارائه خدمت می‌دهند.

وی اضافه کرد: یک مرکز نگهداری افراد دارای معلولان جسمی حرکتی در شهر کرمانشاه به تعداد ۴۲ نفر خدمات تخصصی ارائه می کند و خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود علاوه بر مراقبت، خدمات پزشکی، روانپزشکی، پرستاری، توانپزشکی(کاردرمانی،فیزیوتراپی،) و... است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مبلغ واریزی یارانه دولتی به حساب مراکز شبانه‌روزی بهزیستی برای ارائه خدمات ماهانه مبلغ بیش از ۵۱ میلیارد ریال است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از