حالت تاریک
یک تحلیلگر و فعال سیاسی:

تبیین اربعین، راهکار مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند

تبیین اربعین، راهکار مقابله با لجن‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند

یک تحلیلگر و فعال سیاسی گفت: رسانه های ضدانقلاب از فرط استیصال در خصوص اربعین به اظهارات سخیف می پردازند.

پوریا نظریان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد اظهار داشت: همه ساله در ایام اربعین عوامل ضدانقلاب و ‌مرتدین بدنبال لجن پراکنی‌هایی هستند که مردم را نسبت به عظمت این کنگره باشکوه مذهبی بدبین کنند.

این تحلیلگر و فعال سیاسی با اشاره به اینکه امسال جمعیت ایران و سایر ملل جهان در مراسم اربعین حضور میلیونی داشتند، افزود: حضور زائران ایرانی نسبت به سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

وی گفت: رسانه‌های بیگانه از جمله اینترنشنال، بی‌بی‌سی با دیدن این حضور و اتحاد مردم دست به شُبه پراکنی میزنند و اینگونه القا می‌کنند که چرا هزینه مراسم را خرج فقرا نمی‌کنند؟!

نظریان ادامه داد: در حالیکه هزینه این مراسم عظیم راهپیمایی از طریق کمک‌های نقدی و غیرنقدی امور خیریه، گروه‌های جهادی، سازمان‌های مردم نهاد، جمع‌آوری شده و دولت نقش نظارت و سازماندهی دارد.

وی تصریح کرد: برای مراسم اربعین از خزانه کشور هزینه نمی‌شود و خارج‌نشینان بدانند هزینه این مراسم از نذورات نقدی مردم تامین می‌شود.

این تحلیلگر و فعال سیاسی در ادامه با اشاره به آماری از هزینه‌های غیرضرور در کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه برگزاری کنسرت‌هایی است که فقرا از آن بی‌نصیب هستند‌.

وی گفت: همچنین سالانه حدود ده تریلیون و دویست میلیارد تومان صرف خرید لوازم آرایشی می‌شود که قسمت عمده آن از کشورهای جنوب شرق آسیا وارد می‌شود، چرا رسانه‌های غربی در این خصوص حرفی نمی‌زنند!؟

نظریان تصریح کرد: آمار نگران‌کننده دیگر در خصوص خرید سیگار و مواد دخانی است که سالیانه سه هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان هزینه می‌شود و بیش از هفت هزار میلیارد تومان صرف درمان بیماریهای ناشی از مواد دخانی می‌شود که این آمار جدای از آمار مرگ و میر افراد است اما رسانه‌های معاند در این خصوص سکوت پیشه می‌کنند.

این تحلیلگر و فعال سیاسی گفت: هزینه‌های میلیاردی که سالیانه برای سفر بیش از دو میلیون ایرانی به ترکیه و عمارات خرج می‌شود در حالیکه رسانه‌های فارسی زبان معاند در این خصوص حرفی نمی‌زنند لذا ضروری است در این باره تبیین صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های فارسی زبان از جمله بی‌بی‌سی، اینترنشنال، من و تو، و.. بر علیه اربعین، تضعیف تشیع و نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، افزود: این رسانه‌ها از بودجه‌های میلیاردی سران یهود از جمله خود آژانس یهود از سازمان ترامپ و دولت آمریکا که علیه تضعیف ایران و جنگ روانی علیه مردم هزینه می‌کنند سخنی نمی‌گویند. اما برای عظمت اربعین سیاه‌نمایی می‌کنند.

نظریان گفت: به‌حمد خدا رشد هجده درصدی زائران ایرانی اربعین حسینی نشان داد خللی در اعتقادات مردم وارد نشده و تیر دشمنان بار دیگر به سنگ خورده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از