حالت تاریک

تدوین برنامه‌ای مدون برای ارتقای بهره‌وری در ادارات

تدوین برنامه‌ای مدون برای ارتقای بهره‌وری در ادارات

استاندار کرمانشاه از تدوین یک نظام‌نامه مدون در زمینه ارتقای شاخص بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مدیریتی در کشور، موضوع بهره‌وری و کاستی‌هایی است که در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: افزایش بهره‌وری یک دغدغه تفننی برای مدیریت ارشد استان نیست و تاکنون تلاش‌‌های بسیاری برای اجرایی کردن برنامه‌های اين حوزه صورت گرفته است.

مقام عالی استان کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه بهره‌وری ضعف‌های جدی وجود دارد که کاهش آن‌ها نیازمند تلاش‌های بیشتری توسط مجموعه های اداری است.

وی کار عالمانه و مجاهدانه را لازمه خدمت‌رسانی بهتر و اثرگذاری بیشتر دانست و گفت: برای افزایش بهره‌وری نیازمند انجام  کارها همراه با مشورت‌های علمی، انگیزه و اهتمام جهادی هستیم.

صحرایی در ادامه گفت: افزایش بهره‌وری در حوزه‌هایی مانند مسکن می‌تواند به افزایش کیفیت، کاهش قیمت، ایمنی بیشتر و ... منجر شود و یک تحول عظیم در این عرصه ایجاد کند.

وی کاهش اتلاف انرژی را یکی از اولویت‌ها برشمرد و گفت: اگر ساختمان‌ها به شکل استانداردی ساخته شوند به صرفه‌جویی در حوزه انرژی، کاهش آلودگی هوا و حفظ سرمایه های ملی کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: انجام اقدامات موثر در زمینه ارتقای شاخص‌های بهره‌وری این حوزه مبنای ارزیابی عملکرد خواهیم داشت‌.

وی بر ضرورت تدوین یک نظام‌نامه مدون در حوزه چرخه بهره‌وری در دستگاه‌ها تاکید و عنوان کرد: برنامه ارتقاي بهره‌وری در دستگاه‌های مختلف استان تا سه هفته دیگر توسط سازمان برنامه و بودجه استان تدوین و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

در ادامه این نشست همچنین گزارشی از تعیین اولویت‌های بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی ارائه و مقرر شد در همین راستا کارگاه‌های آموزشی برای مجموعه‌های اداری همگن برگزار شود.

همچنین در این نشست گزارشی از سامانه سادای نوین یا سامانه مدیریت اموال و دارایی‌های دولت توسط اداره دارایی ارائه شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از