حالت تاریک
استاندار کرمانشاه خبر داد:

تصویب ۷۱۳میلیارد تومان اعتبار اربعین به کرمانشاه

تصویب ۷۱۳میلیارد تومان اعتبار اربعین به کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به اجرای پروژه‌های اولویت‌دار ستاد اربعین استان از تصویب ۷۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای اربعین امسال استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی صبح امروز جمعه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور مسئولان استانی و کشوری اظهار داشت: جلسات ستاد اربعین استان کرمانشاه در آستانه ماه محرم و در پیش بودن مراسم اربعین با جدیت بیشتری برای پیگیری پروژه‌ها و ارائه خدمات بهتر به زائران برگزار خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: طی روز گذشته به همراه رئیس ستاد اربعین کشور بازدید جامع و کاملی از زیرساخت‌ها و پروژه‌های در حال احداث مرز خسروی انجام گرفت تا بتوانیم امسال شرایط مناسب‌تری را برای زائران مهیا کنیم.

صحرایی تصریح کرد: با توجه به احصا نیازهای هر یک از کمیته‌های ستاد اربعین استان کرمانشاه و اولویت‌بندی آنها در مجموع ۷۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای انجام پروژه‌ها در شهر قصرشیرین و مرز خسروی نیازمندیم که امروز این اعتبار به تصویب رسید.
وی بیان کرد: برای کمیته امنیتی ستاد اربعین استان کرمانشاه با توجه به نیاز نیروهای امنیتی برای رصد و پایش منطقه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ستاد اربعین نسبت به تأمین آن اقدام کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: پارکینگ‌های اربعین در مرز خسروی و قصرشیرین نیازمند تجهیز به ماشین‌آلات آتش‌نشانی است بر همین اساس باید تعدادی ماشین آتش‌نشانی خریداری شود و با توجه در ادامه جلسه ستاد اربعین به وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی امکان جابه‌جایی ماشین‌آلات از شهرها نیز وجود ندارد.

صحرایی افزود: در اربعین سال گذشته اعتبارات مناسبی برای روکش آسفالت محورهای مواصلاتی در مسیر اربعین استان کرمانشاه اختصاص یافت که امسال نیز انتظار می‌رود در این حوزه این اعتبار تخصیص پیدا کند اما امروز روکش آسفالت مسیر کنگاور به بیستون و ماهیدشت به تصویب رسید.

جاده برکت به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد

طهماسب نجفی در ادامه ستاد اربعین استان کرمانشاه بیان کرد: ۳۳۰ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین قرار دارند که تکمیل بزرگراه کربلا یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی و راهداری استان است که طی امسال ۹ کیلومتر از قطعه بزرگراه‌ کربلا در مسیر قصرشیرین به خسروی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: همچنین پروژه فرودگاه کرمانشاه برای تسریع در روند اجرای پروژه نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است و تکمیل جاده برکت در مرز خسروی که هم‌اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به همت قرارگاه نجف در حال احداث بوده و سال گذشته بخشی از آن زیر بار ترافیک رفت ۴۸ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و ۱۰۳ هکتار پارکینگ جدید خسروی نیازمند زیرساخت‌ است.

نجفی تصریح کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب که هم‌اکنون به صورت سمتی انجام می‌شود برای احداث خط لوله به طول ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر و تأسیس تصفیه‌خانه نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان احداث خط لوله جمع‌آوری فاضلاب انجام می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از