حالت تاریک
سرانجام بی‌فرجام کشمکش‌های شهرداری و شورای شهر کرمانشاه؛

حتی جلسه فوق‌العاده هم تشکیل نشد

حتی جلسه فوق‌العاده هم تشکیل نشد

اختلاف سلیقه که نه بهتر بگوییم تضاد منافع بین شورای شهر و شهرداری کرمانشاه به اوج خود رسیده تا جایی که حتی جلسه فوق‌العاده آن هم تشکیل نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به‌دنبال تضاد منافع شورای اسلامی شهر کرمانشاه و شهرداری کماکان جلسات این دو دستگاه مدعی خدمت‌رسانی یکی پس از دیگری لغو می‌شود و هرکدام به سهم خود بر عقب‌ماندگی‌های این شهر محروم از مدیران شهری می‌افزایند.

 

امروز هم با وجود دستور فرماندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل جلسه‌ فوق‌العاده شورای اسلامی شهر و شهرداری این جلسه به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا لغو و تصمیمی هم برای گره‌گشایی از مشکلات مردم اتخاذ نشد، بی‌آنکه آقایان خم به ابرو بیاورند.

تفرقه‌افکنی و آدرس‌دهی غلط به مردم توسط شهردار  

 

پوریا فخری امروز شنبه در حاشیه جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر کرمانشاه که این بار هم به دلیل به حدنصاب نرسیدن برگزار نشد، اظهار داشت: حدود سه ماه است که جلسات شورای اسلامی شهر کرمانشاه  تشکیل نمی‌شود.

 

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید با مردم صادقانه سخن گفت، افزود: شورای شهر کرمانشاه به دو گروه تقسیم شده که گروه مقابل شروع کننده بازی بود.

 

وی گفت:  در خصوص این موضوع در شورای حل اختلاف جلساتی تشکیل شد ولی نتیجه نداشت به همین دلیل اکنون هم تعدادی از اعضا به خودشان اجازه می‎‌دهند که جلسات را از رسمیت خارج کنند و در آن شرکت نکنند.

 

فخری تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر کرمانشاه مر قانون رعایت نمی‌شود و این مشکل به دوره‌های پیشین شورا بر می‌گردد به گونه‌ای که ما هر دوره سر انتخاب هیئت رئيسه و شهردار این مشکلات را داشته‌ایم.

 

وی افزود: اگر آن زمان مر قانون رعایت می‌شد، اعضای متخلف توبیخ می‌شدند اکنون دیگر شاهد این ماجراها و بی‌نظمی‌ها نبودیم.

 

فخری خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در جلسه امروز شش نفر از اعضای شورای شهر کرمانشاه حضور داشتند مابقی یا مرخصی 10 روزه رفته‌اند یا غیبت کرده‌اند.

 

وی درباره تشکیل جلسه امروز، خاطرنشان کرد: آقای شهردار طی نامه‌ای به فرماندار اعلام کرده بود که تعدادی لوایح نوشته شده و بررسی آنها در جلسه ضرورت دارد، اکنون من به‌عنوان یک فرد بی‌طرف لوایح را به شما نشان می‌دهم ببینید که کدام لوایح ضرورت دارد؟!

 

فخری گفت: جلسه فوق‌العاده برای لوایحی است که ضرورت دارد که اگر انجام شود اتفاقی رخ خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه این جلسه بنا به درخواست شهردار بوده که عنوان کرده چند لایحه دارد، تصریح کرد: تعداد ۱۱ لایحه فرستاده که از میان آنها تنها سه لایحه رای آورده بود پس ببینید سیستم شهرداری تا چه اندازه فشل است که نمی‌داند تعدادی از این لوایح حتی انجام هم شده است!

 

فخری افزود: شهردار وارد بازی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه شده و در این میان آمار بسیار غلطی به ایشان داده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی برای شهر مضر است، گفت: ماهیت شورا برای شهر بسیار خوب است چه اینکه اکنون کارهای خوبی که در محلات انجام می شود به دلیل پیگیری‌های شورای شهر است.

 

فخری بیان کرد: اکنون در شورا عامل تفرقه خود شهردار است، چرا که ایشان از روز اول که در سمت شهردار قرار گرفت، گفت من کاندید انتخابات مجلس هستم.

 

وی با اشاره به سوءاستفاده‌ شهردار کرمانشاه از بیت‌المال، اذعان کرد: وی با هزینه شهرداری بروشور چاپ می‌کند و در مراسم راهپیمایی آنها را توسط کارگران شهرداری توزیع می‌کند، در هتل پارسیان مراسم برگزار می‌کند تا جایی که همچنان هتل پارسیان از شهرداری طلبکار است!

 

فخری با بیان اینکه شهردار جمعیت یک میلیون نفری کرمانشاه را به سخره گرفته، ادامه داد: متاسفانه شهردار از روز اول سودای انتخابات را داشت و اکنون نیز مدعی شده که در حوزه انتخابیه سنقر ثبت‌نام کرده و بعد آن را تکذیب می‌کند.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: در استخدامی‌های اخیر مشاهده خواهید کرد که شهردار چه تعداد نیرو را از کجا جذب کرده است.

 

فخری با تاکید بر اینکه شهردار در چنین جلساتی به ارائه گزارشات کذب می‌پردازد، گفت: قبلا در کرمانشاه شورای شهر داشتیم که در ادامه به شورای شهرداری و اکنون به شورای شهردار تبدیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما به شهردار گفتیم  که در جلسه امروز حضور پیدا نکند با این حال حضور ایشان به چه معنا است!؟ سایر اعضای شورا چرا نشسته‌اند! مگر مجموعه شورای شهر ناظر بر عملکرد مجموعه شهرداری نیست؟!

 

وی با اشاره به دخالت‌های برخی از اعضای شورای شهر در کار شهردار، افزود: وقتی رفاقت جای نظارت را بگیرد این اتفاقات می‌افتد، به‌طور مثال اگر اکنون از شهردار سوال شود چرا در جلسه حضور پیدا کرده همکارم بجای وی جواب می‌دهد!

 

فخری یادآوری کرد: شهردار به مردم آدرس غلط می‌دهد در مورد همین استخدام و جذب نیرو هم تعدادی نیروی خدماتی را پشت میزنشین کرده و در عوض خدمتکاران دیگر که پارتی نداشته‌اند باید به‌جای یک خیابان چهار خیابان را نظافت کنند یا مثلا پس از یک ماه روزشمار تقاطع سپاه را برداشت و اکنون مدعی شده که پروژه دو ساله را در شش ماه تکمیل کرده در صورتی که پروژه پل ۶۰ درصد در زمان شهردارهای گذشته انجام شده بود و  ۴۰ درصد باقی‌مانده بود که هنوز هم  پس از افتتاح مشکلاتی دارد و تکمیل نشده است.

 

فخری درخصوص شکایت یکی از شهرداران مبنی بر اینکه به وی توهین شده، اذعان داشت: من به‌عنوان عضو شورای شهر اگر نتوانم به شهردار منطقه تذکر بدهم فلسفه وجودی من در این مسند چیست؟ ماجرا این چنین بوده که فلان عضو شورا گفته فلان کوچه کثیف است، نظافت شود و شهردار منطقه گفته است نیرو ندارم  که عضو شورای شهر هم در پاسخ عنوان کرد که خودت نظافت کن آیا این توهین است؟ و  طرف رفته شکایت کرده که به من توهین شده است و اکنون هم شهردار این موضوع را پیگیری می‌کند و همه را به جان هم انداخته است.

 

وی در خصوص شهربازی کرمانشاه نیز، گفت: شهربازی ما شاکی دارد پرونده آن در دادگاه است بعد ایشان با سرمایه‌گذاری در تهران ناهار می‌خورد و جراید و رسانه‌ها تیتر می‌زنند شورا نمی‌گذارد شهربازی راه‌اندازی شود که طی نامه‌ای کتباً به وی قرار داشتن پرونده در دادگاه را اطلاع دادیم که در پاسخ عنوان کرد تنها در این باره حرف زده‌ایم! اما چرا آن را رسانه‌ای می‌کنند!

 

فخری ادامه داد: موضوع  پروازی بودن شهردار را مطرح کردیم اما از دستور کار خارج شد درحالی که فیلم و مستندات آن هم موجود است.

 

وی گفت: من از روز اول بنا به دلایلی مخالف ورود شهردار به انتخابات بودم و عنوان کردم اگر قرار است در انتخابات شرکت کنید با هزینه شخصی شام و ناهار بدهید نه با پول بیت‌المال برهمین اساس اکنون نیز از نهادهای نظارتی می‌خواهم در این قضایا ورود و با افراد متخلف برخورد کنند که برای دوره‌های جدید شورای شهر، اعضا از عواقب کارهایشان بترسند تا شورا نظمی بگیرد.

 

 تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای شهر طبق دستور فرماندار 

 

نادر نوروزی امروز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر کرمانشاه و شهرداری، اظهار داشت: بیش از ۶۰ مورد از لوایح باقی‌مانده است و خواهش من از همه اعضای شورای اسلامی شهر این است که با هم توافق و در جلسات شرکت کنند و وفاق حاصل شود که روند توشعه شهر متوقف نشود.

 

شهردار کرمانشاه در پاسخ به چرایی حضور در این جلسه با وجود ارسال پیامک هیئت رئیسه شورای شهر مبنی بر عدم حضور در این جلسه، گفت: این جلسه فوق‌العاده به‌دستور  فرماندار تشکیل شده و اگر هم لغو می‌شد باید به دستور فرماندار انجام می‌گرفت.

 

وی ادامه داد: اکنون هم معاون فرماندار در این جلسه حضور دارند  و در جریان است که نامه‌ای مبنی بر  لغو جلسه به دفتر مدیریت شهرداری نرسیده است.

 

نوروزی افزود: نکته دوم اینکه قانون به ما اجازه می‌دهد که شهردار در جلسات شورا حاضر شود و نکته سوم اینکه تعداد زیادی از لوایح باقی‌مانده برخی از این لوایح نیاز به تصمیم‌گیری فوری دارند چرا که عدم تصمیم‌گیری درباره آنها موجب زیان و خسران به شهر می‌شود از جمله پروژه قطار شهری، موضوع بازیافت و ... که بنا به درخواست فرماندار تشکیل شده درحالی که اکنون تعدادی از اعضای شورای شهر حضور نیافتند.

 

شهردار کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر صحت و سقم شرکت در انتخابات حوزه انتخابیه سنقر، گفت: آیا فعالیتی از بنده دیده‌اید که دال بر شرکت بنده در انتخابات این حوزه انتخابیه باشد، شما خبرنگار هستید قبلا هم موضوع شرکت من در حوزه انتخابیه کرمانشاه مطرح بود در حالی‌که من تاکنون شرکت نکرده‌ام.

 

وی در مورد شهربازی کرمانشاه نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران که بدون مشورت با اعضای شورای شهر درباره آن جلساتی برگزار شده، خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذار جلساتی برگزار کردیم که وقت تلف نشود در ضمن به سرمایه‌گذار گفته شده که در دادگستری یک پرونده در جریان است، پرونده دادگستری همزمان پیش می‌رود و سرمایه‌گذار هم کار کارشناسی را انجام می‌دهد  قطعا موقعی که بخواهیم قرارداد منعقد کنیم زمانی است که موضوع دادگستری حل شده یا در قرارداد لحاظ می‌شود که با مسئولیت خودش موضع دادگستری را ادامه دهد.

 

وی گفت: هیچ‌وقت بدون مطالعه کاری انجام نمی‌شود و ما نباید این طور موضوعاتی را متوقف کنیم.

 

شهردار طبق نامه رسمی در این جلسه حضور دارد

 

هاشم درویشی نیز در این جلسه، اظهار داشت: شهردار کرمانشاه طبق نامه رسمی در جلسه حضور دارد پس باید طبق قانون اگر جلسه‌ای لغو شود به وی رسما ابلاغ شود.

 

وی افزود: شهردار اکنون طبق قانون و رسما در جلسه حضور پیدا کرده است که بخواهد از لوایح یا هر موضوع مرتبط با جلسه صحبت  و دفاع کند.عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: با یک پیامک که نمی‌شود جلسه را لغو کرد! این جلسه، جلسه«من فدایت شوم» نیست که آقا امروز نیا فردا بیا! 

 

درویشی بیان کرد: امروز معاونین درجه یک شهردار اینجا حضور دارند که تصمیم‌سازهای مدیریت شهری هستند از جمله معاون شهرسازی، معاون ترافیک، معاون عمرانی، منابع انسانی، معاون خدمات شهری در واقع عملا شش معاون اصلی که تصمیم‌گیرنده هستند در این جلسه حضور دارند مگر می‌شود من با یک «پیامکـ» بگوییم تشریف نیاورید!

 

وی گفت: در این جلسه رسمی هيئت رئیسه خلاف قانون حضور ندارد و جلسه را ترک کرده است.

 

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، برای مردم این دیار خسته از محرومیت فرقی ندارد شهردار کیست و اعضای شورای شهر را چه کسانی تشکیل می‌دهند برای آنها مهم حل مشکلات یا حداقل اهتمام داشتن مدیران شهری برای این موضوع است درحالی که ما نه در میان اعضای شورای شهر و نه در جمع مدیران حوزه شهرداری چنین عزمی را نمی‌بینیم.

حتی جلسه فوق‌العاده هم تشکیل نشد
حتی جلسه فوق‌العاده هم تشکیل نشد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از