حالت تاریک
مدیر نظارت بر فرآورده‌های دارویی کرمانشاه مطرح کرد:

توزیع 23 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در کرمانشاه

توزیع 23 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در کرمانشاه

مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 23 هزار دوز واکسن آنفلوانزا میان داروخانه‌های سطح استان توزیع شده است.

خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: خرید اقلام دارویی مورد نیاز بیمارستان‌ها طبق اعلام نیاز آنها درحال انجام است و داروخانه‌های خصوصی نیز بر اساس نیاز خود نسبت به خرید دارو اقدام می‌کنند.


وی افزود: از نظر دارو مشکل چندانی در استان کرمانشاه وجود ندارد و معضل کمبود سرم هم در استان مرتفع شده است.


مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برخی کمبودهای مقطعی در شماری از داروهای خارجی وجود دارد.


نجفی خاطرنشان کرد: توزیع 23 هزار دوز واکسن آنفلوانزا از چهارم شهریور ماه در همه داروخانه‌های استان کرمانشاه آغاز شده و مردم برای تهیه واکسن می‌توانند به داروخانه‌ها مراجعه و با ارائه کدملی نسبت به تهیه واکسن اقدام کنند.


وی عنوان کرد: دو نوع واکسن خارجی و ایرانی در داروخانه‌های استان کرمانشاه موجود است که نوع خارجی برای افراد بالای شش ماه و نوع ایرانی آن برای افراد بالای 18 سال قابلیت تزریق دارد.


نجفی گفت: تعداد واکسن‌ها نه تنها در ایران بلکه در دنیا محدود است برهمین اساس توصیه می‌شود افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و افراد بالای 65 سال نسبت به تزریق واکسن در اواخر تابستان و اوایل پاییز اقدام کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از