حالت تاریک
نه این را می‌بینند نه آن را؛

توسعه زیرساخت‌ها در اربعین حراج بیت‌المال در وان!

توسعه زیرساخت‌ها در اربعین حراج بیت‌المال در وان!

مرصادنیوز: در ایام اربعین حرف‌های بی‌اساس بسیاری مبنی بر چرایی هزینه‌کرد در این ایام شنیده می‌شد درحالی‌که دقیقا همان زمان سفر به خارج از کشور به‌ویژه وان ترکیه به‌عنوان یک سفر خارجی با استفاده از اموال بیت‌المال مطرح می‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اجتماع بزرگ اربعین که هرساله عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را از اقصی نقاط دنیا در کربلای معلی گرد هم می‌آورد خاری در چشم دشمنان اسلام و شیعیان است.

 

هرساله تلاش‌های بسیاری از سوی دشمنان برای به چالش کشیدن پیاده‌روی بزرگ اربعین می‌شود اما در نهایت به لطف خدا این نقشه‌ها نقش بر آب شده امسال هم با رقم خوردن حضوری حماسی در پیاده‌روی اربعین، دشمنان بیش از پیش درصدد یاوه‌گویی برآمدند.

 

شاید بیشتر از هر زمان دیگری سفرهای لاکچری خارجی در حال تبلیغ است اما گویا عده‌ای نمی‌خواهند ببینند که در این سفرها اموال بیت‌المال؛ از جمله هواپیما و اتوبوس همین کشور استفاده می‌شود درحالی‌که ارزبری‌های فراوانی هم در آنها به چشم می‌خورد اما در اجتماع بزرگ اربعین حرکت کشور به سمت توسعه و آبادانی تسریع می‌یابد.

 

مگر اربعین چیزی به‌غیر از فراهم‌آوری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم، احداث جاده، توسعه شهری، ساخت و ساز، عمران و آبادانی، ترویج معنویت، آموزش عملی درس انسان‌سازی و هزاران دستاورد دیگر است با این حال دشمن چشم دیدن این حرکت روزافزون جهانی را ندارد و برای تخریب از هر حربه‌ای بهره می‌گیرد.

 

سفر به اروپا و آنتالیا با هزینه‌‌های بیت‌المال انجام می‌شود

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره سخنانی مبنی بر اینکه اعتبارات اربعین باید برای ساخت و سازهای شهری و روستایی هزینه می‌شد، اظهار داشت: طرح چنین شبهاتی نخ‌نما و تکراری شده چه اینکه هرساله که موضوع اربعین و محرم و مراسمات مذهبی مطرح می‌شود عده‌ای که ناراحت هستند و این ایام برای آنها قابل تحمل نیست یا نمی‌فهمند دم از چنین سخنانی می‌زنند.

 

وی افزود: به چنین افرادی توصیه می‌شود که هزینه سفرهای خارجی سالانه مردم به مقاصد اروپا، آمریکا یا آنتالیا را نیز نگاه کنند و در مقایسه با آنها ببینند اربعین چه میزان هزینه‌ می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: افرادی که به سفر اربعین می‌روند از جیب خود هزینه می‌کنند اما افرادی که اروپا و آمریکا می‌روند با هزینه‌های بیت‌المال نظیر هواپیمایی که با بنزین یارانه‌ای سوخت‌گیری می‌شود، به سفر می‌روند.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهتر است بر پول‌هایی که از بیت‌المال هزینه می‌شود، نظارت صورت گیرد و آن را برگردانیم نه وجوهی که مردم از جیب خود به عشق امام حسین(ع) هزینه می‌کنند زیرا ما نمی‌توانیم مقابل چنین موضوعی را بگیریم.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح چنین شبهاتی، حرف‌های بی‌ربطی است که تکراری است و البته هیچ خریداری هم ندارد.

 

حجت‌الاسلام فلاحی اذعان کرد: امسال نیز مردم بی‌اعتنا به این شبهات و با توجه به اعتقادات خود حضور بیشتری در پیاده‌روی اربعین داشتند و نزدیک به چهار میلیون نفر زائر ایرانی امسال در این اجتماع بزرگ شرکت کردند.

 

وی افزود: ادامه این حضور عزاداران در مشهد دیده می‌شود و افراد پس از بازگشت از سفر اربعین در سالروز شهادت امام رضا(ع) به مشهد می‌روند.

 

اربعین فرصتی برای ایجاد زیرساخت در استان‌های مرزی 

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در طول تاریخ اثبات شده هرجا دشمن روی نقطه‌ای دست می‌گذارد، معلوم است حرکت نظام درست بوده است پس اگر امروز اربعین مورد هجمه قرار می‌گیرد از حرکت درست نظام حکایت دارد.

 

وی با بیان اینکه فراهم‌آوری زیرساخت‌های اربعین به‌ویژه برای استان‌های مرزی مثل کرمانشاه نوعی ساخت و ساز است، افزود: احداث و تعمیر راه‌ها و ساخت موکب برای آینده استان می‌ماند و سبب می‌شود که سال‌های آینده نیز زوار از این استان به‌عنوان دروازه کربلا عبور کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: بخش محدودی از هزینه‌های صرف شده از محل اعتبارات دولتی بوده و بخشی عظیمی به عشق حضرت سیدالشهدا(ع) از سوی نهادهای اجتماعی تامین شده است همچنین اگر اربعین نبود به همین اندازه نیز از زیرساخت‌ها فاصله می‌گرفتیم.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: اربعین فرصتی طلایی برای ایجاد زیرساخت در استان‌های مرزی است همچنین سبب می‌شود زوار بتوانند استان زیبای کرمانشاه را ببینند و البته از نظر اقتصادی هم با توجه به انجام تردد و خرید محصولات صنایع دستی به سود استان است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا اذعان کرد: نباید به حرف دشمن اعتنا کرد هرچند که برخی هم ناخودآگاه سخنان دشمن را بازنشر می‌دهند اما مهم این است که امروز در دنیا هیچ اجتماعی به عظمت اربعین وجود ندارد.

 

وی افزود: 20 میلیون نفر در یک شهر کوچک جمع می‌شوند و مردم میزبان آنها هستند این دستاورد بزرگی است که مردم عراق و ایران با عشق و علاقه از زوار پذیرایی می‌کنند.

 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امیدواریم زیرساخت بهتری ایجاد شود و سال آینده شمار زوار اربعین اعزامی از کشور ایران به پنج میلیون نفر برسد.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا اذعان کرد: مردم کرمانشاه برای میزبانی از زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) سنگ تمام گذاشتند، استاندار، معاونان ایشان و روسای ادارات کل همه به خوبی پای کار آمدند که سبب شد تردد از مرز خسروی بدون هیچ مشکلی دو برابر سال پیش شود.

 

وی عنوان کرد: سال قبل گاهی نمی‌توانستیم توزیع آب معدنی را مدیریت کنیم اما امسال بدون هیچ‌گونه بحرانی شاهد شبانه‌روزی شدن تردد از مرز خسروی بودیم همچنین در این راستا ایجاد زیرساخت و گیت‌های فراوان سبب شد یک میلیون زائر از این مرز تردد کنند که افتخاری برای مردم کرمانشاه است.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به کوری چشم دشمنان، اجتماع بزرگ اربعین با وجود هجمه‌های فراوان آنها و تلاش برای معرفی سفرهای خارجی همچنان حماسه‌ساز خواهد بود و سال به سال بر خیل مشتاقان حضرت سیدالشهدا(ع) افزوده خواهد شد تا کور شود هر آنکه نتواند دید...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از