حالت تاریک
کجایند مردان بی‌ادعا؟

جای خالی رزمندگان در جنگ‌های امروزی

جای خالی رزمندگان در جنگ‌های امروزی

مرصادنیوز: هفته دفاع مقدس بهانه‌ای برای مرور رشادت‌های دلاورمردانی است که استقلال و آزادی امروز میهن مرهون آنها است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، دوران دفاع مقدس با وجود همه خسارات زیان‌باری که در پی داشت برکات فراوانی را به ‌کشور سرازیر کرد؛ باور ما می‌توانیم، اتحاد، دشمن‌شناسی، شناخت جایگاه امنیت و... از جمله این برکات است.

 

اکنون که نسل جوان وارثان شهدا هستند و سهم آنها از دفاع مقدس تنها خاطرات نقل شده است مسئولان فرهنگی وظایف سنگین‌تری دارند.

 

نسل جوان ما باید شرایط آن زمان رزمندگان را هنگام جنگیدن با دست خالی به خوبی درک کنند، باید به آنها برای دشمن‌شناسی بصیرت داد تا در برابر بمباران‌های جنگ ترکیبی امروزی واکسینه شوند.

 

دوران دفاع مقدس یادآور مجاهدت‌های مردان بی‌ادعایی است که ثابت کردند: کم من فِئَةٍ غَلَبَتْ فِئَةٍ کثیرةً والله مع الصابرینِ چه بسیار گروه کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌‌های عظیمی پیروز شدند و خداوند با صابران است.

 

ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: انتقال الگوهای برجسته ارزشی و معنوی جامعه به نسل جدید یکی از مهمترین مسائل و اسنادی است که در اختیار ماست و نباید از آن غفلت کنیم.

 

وی افزود: دفاع مقدس یا به تعبیر امام راحل دانشگاه جنگ، انسان‌های بسیاری را تربیت کرد هرچند که سرمایه‌های فراوانی از این انسان‌های با ارزش را از دست دادیم اما در کنار آن تجربیات و سرمایه‌های بسیاری هم بدست آوردیم که این نوع شیوه‌های اداره میدان جنگ به‌عنوان یک منبع درسی در دنیا مدنظر قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: در بحث شیوه‌های جنگ آنچه که در دفاع مقدس بدست آوردیم ارزش‌های معنوی و الهی بود که هنوز هم آن ارزش‌های دفاع مقدس روشنگر مسیر نسل جوان است.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای پویا داشته باشیم باید از این ارزش‌ها الگوبرداری کنیم.

 

به گفته حجت‌الاسلام فلاحی، در حال حاضر الگوهای علمی، جهادی و فرهنگی موفق برگرفته از الگوهای دفاع مقدس است اگر این الگوها را در عرصه‌های مختلف جامعه و حکمرانی به‌کار ببریم قطعا می‌توانیم همان گونه که در دوران جنگ مقابل ۱۲۰ کشور دنیا موفق شویم اکنون نیز در برابر هجمه‌های جنگ ترکیبی موفق خواهیم شد.

 

وی افزود: انتقال این ارزش‌ها از الزامات همه ما است مخصوصا حاکمیت باید تلاش کند که این ارزش‌ها در سینه‌ها نماند و رزمندگان دفاع مقدس نیز باید با روایت‌گری این ارزش‌ها را انتقال دهند‌.

 

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا از میان ما رفته‌اند، اذعان کرد: باید این الگوها به نسل جدید معرفی شوند که آنها با این آشفتگی دنیا در ارائه الگو دچار سردرگمی و سرگردانی نشوند و بتوانند مسیر خود را پیدا کنند.

 

پیشرفت‌های ایران اسلامی برگرفته از فرهنگ دفاع‌مقدس است

 

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: افراد صاحب تریبون از جمله فرهنگیان، اساتید، علما، روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل کنونی منتقل کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: جهاد، از خودگذشتگی، وحدت، ولایت‌مداری، تحت پرچم بودن برای اعتلای کلمه الله جزو فرهنگ دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: اگر ایران اسلامی از همه گردنه‌ها و موانع عبور کرده و به اوج قله رسیده به تعبیر مقام معظم رهبری بخشی از آن الهام گرفته از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس بوده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در هم تنیده است، خاطر نشان کرد: ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و از سختی‌ها و تنگناهای معیشتی عبور خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: دشمنان پی برده‌اند که با تحریم مسائل اقتصادی از پای در نخواهیم آمد، برهمین اساس به سمت مبارزه فرهنگی روی آورده‌اند بنابراین باید فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نشر دهیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: در آن دوران مادران و خواهرانی که زینب‌وار و زینب‌گونه جهاد و مجاهدت کردند و در پشت جبهه فرزند‌پروری کردند در واقع فرزندان مجاهدی را تحویل نظام اسلامی ایرانی دادند که حاصل آن ایران اسلامی مقتدر است.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: ایران اسلامی در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، پزشکی، صنعتی، فناوری حرف برای گفتن دارد و همه این موارد الهام گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

 

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است و همه ما رسالت داریم این را به نسل نو منتقل کنیم و اگر از این فرهنگ الگوبرداری کنیم یقین بدانیم مشکلات کنونی جامعه حل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ باید به این باور برسد که جنگ همچنان ادامه دارد و در این میان دشمنان قسم خورده این نظام هرگز از پای نخواهند نشست پس ما نیز تلاش کنیم که آیندگان با نیک‌نامی از ما یاد کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از