حالت تاریک
شهدا رسالتی پیامبرگونه‌ داشتند؛

حافظان دین و مدافعان امنیت

حافظان دین و مدافعان امنیت

شهدا همواره رسالتی پیامبرگونه داشته‌اند و با نثار جانشان به‌عنوان بزرگترین سرمایه الهی، حافظ دین و مدافع امنیت و آسایش مردم بوده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اواخر اسفندماه روز گرامی‌داشت شهدای عزیزمان، تلنگری به ملت برای بیعت مجدد با شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت است، چراکه در میان جنب‌وجوش آغاز سال جدید نباید از یادمان برود که بزرگ‌مردان و شیر زنانی از همین ملت، با بذل جانشان برای تحقق آرامش امروز، با حضور در جنگ تحمیلی و تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها در برابر تجاوز و خودخواهی‌های دشمنان ایران اسلامی ایستادند و از گران‌بهاترین و بالاترین سرمایه خویش گذشتند تا بتوانند از این مرزوبوم دفاع کنند. 

در جامعه‌ای که فرهنگ ایثار و شهادت وجود نداشته باشد؛ آن جامعه، جامعه‌ای بی‌روح و مرده و روبه‌زوال است و هیچ تحرکی در مسیر رسیدن به تعالی نخواهد داشت و این روح ایثار و فرهنگِ جهاد و شهادت است که سبب بقا، استقلال، آزادی، پیشرفت، رشد و تعالی جامعه شده و نیز موجب هراس دشمنان از حمله و تسلط بر کشور شده است چرا که چیزی به‌غیر از شکست و حقارت برای دشمنان دژخیم ایران اسلامی نخواهد داشت. 

خون شهدا، ضامن اقتدار، عظمت و پیروزی ایران اسلامی 

غلام‌علی یاربیگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران این شجره طیبه با خون شهدا آبیاری شد و می‌بینیم که این انقلاب در نوع خودش بی‌نظیر است و تنها چیزی که تاکنون توانسته ضمانت این اقتدار، عظمت و این پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جهان باشد خون‌های پاک ریخته شده شهدای عزیزمان در دوران هشت سال دفاع مقدس است. 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کرمانشاه عنوان کرد: شهدا از همه‌چیز خود گذشتند و در برابر دشمنان قسم‌خورده این نظام و مرزوبوم که در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار است، ایستادند تا این انقلاب بتواند در بین تمامی انقلاب‌های که تاکنون بوده یک‌تنه نقش‌آفرینی کند که امروز هم شاهد ابهت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

یاربیگی خاطرنشان کرد: تا این روحیه ایثارگری، خود گذشتگی و شهادت‌طلبی وجود دارد، انقلاب و نظام ما، طول عمر خود سرافراز و نمونه میدان خواهد بود همان‌طور که انقلاب شکوهمند اسلامی از همان ابتدای امر به‌عنوان یک انقلاب باعظمت پا به میدان گذاشت. 

وی افزود: با شروع جنگ نابرابرانه رژیم بعثی علیه جمهوری اسلامی، رزمندگان اسلام در سنین مختلف ازجمله نوجوانان، جوانان و حتی کسانی که پا به سن گذاشته بودند از همان ابتدا در مناطق عملیاتی حضور پیدا کردند و زن و مرد جانانه برای دفاع از میهنشان ایثار کردند. 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کرمانشاه با اشاره به نقش کرمانشاه در دفاع مقدس، بیان کرد: در همین استان شهیدپرور کرمانشاه، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم، یعنی استان کرمانشاه به‌عنوان استان مرزی که نزدیک به ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد در طول دوران دفاع مقدس انواع و اقسام عملیات‌ها در همین منطقه اجرا شد. 

یاربیگی تصریح کرد: شهدای عزیزمان در آن ایام گرما و سرمای جان‌فرسا و سخت‌ترین شرایط را به جان خریدند و در سنین مختلف جان عزیز و رنج‌کشیده‌شان را فدای این مردم و خاک کردند که امروز شاهد امنیت پایدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم. 

وی در رابطه با وظایف مردم نسبت به شهدا، بیان کرد: وظیفه‌ی ما این است که همواره یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند گرامیداشت یاد و خاطره شهید کمتر از شهادت نیست، ما باید توجه داشته باشیم که به راه، رسم، اخلاق و منش شهدا و سیره‌ی عملی آن‌ها عمل کنیم که بتوانیم در مسیر زندگی و در مسیر خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به موفقیت‌های مادی و معنوی روزافزون برسیم. 

مقام شهادت، بالاترین مقام و کرامت برای انسان 

سعید بهشتی‌راد؛ معاون هماهنگ‌کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مقام شهادت یک مقامی است که هم در قرآن و هم در حدیث و روایت به‌صورت ویژه به آن اشاره شده است و یکی از بالاترین مقام‌هایی است که یک انسان می‌تواند کسب کند. 

وی در رابطه با مهم بودن امر شهادت، عنوان کرد: شهادت، بذل جان است و این خیلی مهم است چر اکه شاید عده‌ای راحت بتوانند بذل مال کنند اما بذل جان به‌گونه‌ای است که هر کسی توان بخشیدن آن را ندارد مگر اینکه خودساختگی در خودش ایجاد کرده و زمینه‌اش را در باطنش به وجود آورده باشد. 

بهشتی‌راد در ادامه افزود: بنا به گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کسی که می‌خواهد شهید شود، باید زندگی شهادت‌گونه داشته باشد و از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام روایت داریم که با اولین قطره‌ی خونی که از شهید بر زمین ریخته می‌شود تمام گناهانش بخشیده خواهد شد. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به نقش شهدا تأکید کرد: مقام شهدا، مقام ارزشمندی است و برکات این مقام برای انقلاب، نظام و اسلام بسیار بوده و ما در واقع مدیون خون شهدا هستیم، چراکه هر آنچه از عزت، اقتدار، امنیت و افتخار داریم مرهون خون شهدا هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب، موانعی از جمله درگیری‌های قومی و احزاب توسط ضدانقلاب ایجاد شد که با بسیج مردمی حضرت امام خمینی (ره) و با شروع دفاع مقدس که جنگ به‌صورت علنی علیه کشور راه‌اندازی شد، اگر ایثار و مجاهدت شهدا و رزمندگان نبود، امروز چیزی به‌عنوان میهن وجود نداشت. 

سعید بهشتی‌راد اذعان کرد: رزمندگان و شهدای ما با دست خالی در برابر دشمن تا به دندان مسلح در دوران مقدس که از چندین کشور حضور داشتند و با پشتیبانی و امکانات کشورهای غربی روی سر مردم ما بمب شیمیایی می‌ریختند، ایستادند. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان کرد: رزمندگان و شهدای عزیز ما با بذل جان و با دست‌خالی در مقابل دشمن ایستادند و این خون شهدا و منش شهدا برای مردم ما بسیار ارزشمند است به همین دلیل روز ۲۲ اسفندماه رسماً به نام روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شد اما درواقع هرروز، روز شهدا است. 

بهشتی‌راد در رابطه با برگزاری یادمان شهدا، گفت: شهدای عزیز و خانواده معظم شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی برای مردم و همه‌ی جامعه ارزشمند است، وقتی یک شهید عزیز چه شهید مدافع حرم و شهید مدافع امنیت تشییع می‌شود جوش‌وخروش در جامعه و استقبال و بدرقه مردم از شهید گویای این مسأله است که مردم قدردان خون شهدای عزیز و قدردان مجاهدت و ایثار شهدا هستند. 

وی در پایان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین محورهایی که ما وظیفه‌داریم در تبیین، گسترش و انتقال این فرهنگ که فرهنگ ایثار و شهادت است این است که تمام توانمان را بگذاریم چرا که این فرهنگ غنی شهادت، انقلاب اسلامی را بیمه خواهد کرد و جمهوری اسلامی هرروز بالنده‌تر خواهد شد. 

۲۲ اسفندماه، فرصتی برای ادای احترام به محضر شهیدان

بهروز خوشبخت؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند حفظ یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، لذا بزرگداشت شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان ایران اسلامی در طول دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و محور مقاومت که شهیدان بسیاری را تقدیم کرده، بر همه مردم واجب است. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان کرد: اقتدار و سربلندی ایران اسلامی مدیون و مرهون خون شهدا و ایثارگران عزیز است و روز گرامی‌داشت شهدا، فرصتی برای ادای احترام به محضر همه‌ی شهدا و ایثارگران است که یاد آن‌ها در دل‌ها هرگز نمی‌میرد. 

بهروز خوشبخت خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن دارد و اگر در عرصه‌های مختلف خوب درخشیده و موردتوجه قرارگرفته است مدیون خون شهیدانی است که برای حفظ و سربلندی این خاک از جان خود گذشتند و جانشان را فدای ایران اسلامی کردند. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نام‌گذاری روزهایی چون ۲۲ اسفند به‌یاد شهدا بهانه‌ای برای یادآوری نیازمندی جامعه ما به آن‌ها است چرا که شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از