حالت تاریک
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه:

حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود

حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: با هرگونه روزه‌خواری در ملاء‌عام برخورد صورت می‌گیرد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ حمیدرضا کریمی در نشست با ضابطین دستگاه  قضایی استان، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز، اظهار داشت: به منظور حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان، در این ایام تنها رستوران‌هایی که در محدوده مراکز اقامتی و بیمارستان‌ها هستند باید مجوز فعالیت در طول روز را داشته باشند. 

وی افزود: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضایی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه به حرمت‌شکنی برخی از اغذیه‌فروشی‌های سیار در سطح شهر طی ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و گفت: در این رابطه با مشاهده این اغذیه‌فروشی‌ها که ساندویچ گرم مانند فلافل پخت می‌کنند، خودرو آنها توقیف خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی خدمت‌رسانی می‌کنند، مانند فرودگاه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز باید در فضاهای محیطی خود نسبت به ترویج فرهنگ روزه‌داری اقدام کنند. 

کریمی اضافه کرد: به دلیل تقارن سیزده فروردین با شهادت حضرت علی(ع) شهرداری در برخی از مراکز تفریحی شهر مانند پارک شرقی و غربی فضاسازی محیطی لازم را انجام دهد. 

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در این ایام از محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی و لیالی قدر در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی، مذهبی، آموزش‌های قرآنی، تعالیم دینی و... در پارک‌های شرقی و غربی طاق‌بستان و پارک شاهد اقدام شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از