حالت تاریک
رئیس بهزیستی شهرستان هرسین خبر داد:

خدمات‌رسانی به ۱۴۹ نابینا و کم‌بینا در هرسین

خدمات‌رسانی به ۱۴۹ نابینا و کم‌بینا در هرسین

رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین گفت: تعداد ۱۴۹ نابینای مطلق و کم‌بینا تحت پوشش خدمات این اداره قرار داشته و از حمایت‌های مادی و وسائل توان‌بخشی این نهاد برخوردار هستند.

صفیه طاهری به مناسبت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۹ نابینای مطلق و کم‌بینا که ۴۰ درصد این جمعیت زنان و ۶۰ درصد مردان هستند، در مناطق شهری و روستایی هرسین تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین ادامه داد: تمامی نابینایان و کم‌بینایان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان، مستمری دریافت می‌کنند و از خدماتی نظیر دریافت وسائل کمک توان‌بخشی، عصای سفید، کمک هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب برخوردار می‌شوند.

 وی تصریح کرد: سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ کودک سه تا شش‌ساله در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کردند که اجرای این طرح از ابتلای تعدادی از کودکان به نابینایی جلوگیری می‌کند.

طاهری با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری نیز یک هزار و۲۰ کودک معاینه و غربالگری بینایی شدند، گفت: بیماری تنبلی چشم اگر به موقع و در سنین سه تا شش‌ساله شناسایی شود قابل درمان است و در صورت بی‌توجهی می‌تواند به نابینایی فرد منجر شود.

رئیس اداره بهزیستی هرسین مناسب‌سازی معابر را دیگر نیازهای نابینایان اعلام کرد و افزود: نصب موزاییک‌های بریل در پیاده‌روها، رفع مشکل پُل‌ها روی جوی آب، برطرف کردن موانع در معابر و بهسازی مسیر رفت و آمد معلولان و نابینایان از جمله خدماتی است که بخش مهمی از مشکلات نابینایان برای حضور در جامعه را برطرف می‌کند.

گفتنی است پانزدهم اکتبر برابر با بیست و سوم مهرماه، روز جهانی نابینایان و عصای سفید است و هدف از نام‌گذاری این روز توجه بیشتر به مشکل افراد روشندل و ایجاد محیط‌های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سفید است.

خدمات‌رسانی به ۱۴۹ نابینا و کم‌بینا در هرسین

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از