حالت تاریک
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه:

دانشجویان پیشگامان جهاد تبیین هستند

دانشجویان پیشگامان جهاد تبیین هستند

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: دانشجویان یکی از اقشار مهم جامعه و از پیشگامان جهاد تبیین به شمار می‌روند که بایستی دستاوردهای انقلاب اسلامی را بشناسند و دیگران را نسبت به آن آگاه کنند.

قاسم امجدیان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: بسیج دانشجویی یکی از سازمان‌های وابسته به بسیج مستضعفین است که در دوم آذرماه ۱۳۶۷ توسط حضرت امام خمینی(ره) در پیامی تاریخی تشکیل و اهداف و وظایف آن مشخص شد.

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به فرامین حضرت امام خمینی(ره) شورای عالی انقلاب فرهنگی اهداف و وظایف بسیج دانشجویی را در دانشگاه‌ها مدون کرد، افزود: یکی از اهم وظایف ترویج و تبیین اسلام ناب و ارزش‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کمک برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها است.

 

وی گفت: همچنین از دیگر وظایف مهم بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها زمینه‌سازی تحقق جنبش نرم‌افزاری نهضت تولید علم بومی، دینی و تبیین و ترویج و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.

 

امجدیان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها به بسط فرهنگ و تفکر بسیجی، ارتقای معرفت دینی و بینش فرهنگی اجتماعی کمک می‌کند و به صورت همه‌جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و نیز هویت دینی دفاع می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در تشکیل هسته‌های مقاومت و استحکام آنها با تکیه بر ظرفیت دانشجویان بین‌المللی در سایر کشورهای دیگر نیز فعالیت می‌کند، تصریح کرد: شناسایی و تربیت نیروهای متعهد و وفادار به ارزش‌های اسلام و انقلاب و کادرسازی برای انقلاب اسلامی از دیگر وظایف بسیج دانشجویی است.

 

امجدیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو نقش مهمی در جهت‌دادن به اندیشه‌های عمومی در سطح جامعه دارد، گفت: آگاهی و بصیرت نسبت به روش‌های مطالبه‌گری این قشر بسیار با اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه امروزه در محاصره تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی قرار داریم، افزود: دانشجویان یکی از اقشار مهم جامعه و از پیشگامان جهاد تبیین به شمار می‌روند که باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را بشناسند و دیگران را نسبت به آن آگاه کنند.

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه با تبیین خدمات نظام، آسیبی به کشور وارد نمی‌شود، بیان کرد: اساتید باید تلاش کنند دانشجویان نسبت به فضای جامعه و دانشگاه دغدغه‌مندتر، حساس‌تر و آداب کنشگری را بهتر یاد بگیرند.

 

امجدیان با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا افتخارات زیادی کسب کرده است و دانشجویان در فضای توأم با آرامش در حال تحصیل هستند، گفت: بروز برخی رفتارهای هنجارشکنانه مربوط به عدم آگاهی دانشجویان نسبت به مقررات دانشگاه و از سویی نداشتن بصیرت لازم است.

 

وی در پایان برگزاری اردوهای پیشرفت و سمینارهای علمی، تشکیل پژوهشکده‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، ارائه راه حل‌های مناسب برای مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه و مطالبه‌گری از مسئولان را بخشی از اقدامات بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: بسیج دانشجویی فعالیت‌های متنوع و جذابی را در راستای اهداف بلندمدت و اعتلای نظام اسلامی پیگیری می‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از