حالت تاریک
Image
Logo
یکشنبه, 15 مهر 1403
دولت پیگیر پرداخت مطالبات کشاورزان باشد
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

دولت پیگیر پرداخت مطالبات کشاورزان باشد

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: ما از رئیس‌جمهور درخواست داریم که به صورت جدی به موضوع مطالبه کشاورزان ورود کرده و سازمان برنامه و بودجه را به پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات کشاورزان مکلف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در رابطه با عدم پرداخت مطالبات کشاورزان سنقر و کلیایی و کنگاور اظهار داشت: با توجه به اینکه قریب به دو ماه از تحویل گندم به سیلوهای دولتی گذشته است اما متأسفانه تاکنون مطالبه کشاورزان در شهرستان‌های سنقر و کلیایی و کنگاور پرداخت نشده است.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان را جفایی بزرگ در حق آن‌ها دانست و عنوان کرد: کشاورزان به صورت شبانه‌روزی همه توان خود را به کار می‌گیرند تا تولید گندم به عنوان یک کالای استراتژیک در کشور، را افزایش دهند اما متأسفانه مطالبات آن‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود و این امر باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی، با اشاره به بدهکاری کشاورزان، بیان کرد: کشاورزان ما در فصل کشت برای تأمین بذر و آماده‌سازی زمین کشاورزی، متحمل یک‌سری بدهی‌های شخصی و بانکی شده‌اند، لذا این موضوع گرفتاری‌های بسیاری برای کشاورزان به بار آورده است و بانک‌ها بخاطر عدم پرداخت اقساط، کشاورزان را تهدید به اجرای ضمانت کرده‌اند.

حسینی‌کیا در ادامه افزود: این مسئله نشان از دوگانگی رفتاری در بحث مدیریت کلان کشور است که باید هرچه زودتر این مسئله رسیدگی شود، لذا ما درخواست داریم که رئیس‌جمهور به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و سازمان برنامه و بودجه را به پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات کشاورزان مکلف کند.

حسینی‌کیا با اشاره به قانون و برنامه ششم توسعه، تأکید کرد: طبق مقررات موجود، دولت موظف است در صورت تأخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان، دیرکردی معادل سود بانکی به آن‌ها پرداخت کند، این امر به این دلیل است که بانک‌ها نیز در صورت تأخیر در پرداخت اقساط تسهیلات، دیرکرد دریافت می‌کنند و کشاورزان نیز باید از همین حق قانونی برخوردار باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر وظیفه نمایندگان به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت، خواستار توجه ویژه دولت به مطالبات کشاورزان استان شد؛ وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان گامی مهم در جهت جلب رضایت این قشر زحمتکش و رونق‌بخش کشاورزی استان است، بر ضرورت پیگیری جدی این موضوع توسط دولت تأکید کرد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از