حالت تاریک
معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه؛

ذخیره سدهای آب کرمانشاه به ۶۷درصد رسید

ذخیره سدهای آب کرمانشاه به ۶۷درصد رسید

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: میزان ذخایر سدهای استان کرمانشاه پس از بارش‌های اخیر ۶7 درصد بوده که این آمار در حال افزایش است.

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: میزان ذخایر سدهای استان کرمانشاه پس از بارش‌های اخیر ۶۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در حال افزایش است و ۳۳.۴۴ درصد ظرفیت سدهای استان خالی است، که میزان ذخیره‌سازی معمولی سدها یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون مترمکعب است اما در حال حاضر به ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که سدهای استان کاملاً پر شوند.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ورودی رودخانه‌ها به سدهای استان یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون مترمکعب است؛ که بیشترین آمار ورودی مربوط به سد داریان بوده و سد داریان به دلیل وجود نیروگاه، آب را تخلیه می‌کند اما در حال حاضر میزان پرشدگی سد داریان ۹۰.۵۸ درصد است که این نشان از حجم تکمیل سد داریان به میزان ۳۳۸ میلیون مترمکعب است که مابقی آن از اول مهرماه سال گذشته به دلیل کار نیروگاه از سد خارج‌ شده است.

مرادی با اشاره به میزان ورودی آب سدها اذعان کرد: در این سال آبی کم‌ترین ورودی آب مربوط به سد گیلانغرب با حدود ۱ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین ورودی مربوط به دو سد شرف‌شاه با ۶۱.۳۶ میلیون مترمکعب و سد گاوشان با ۶۰.۴۳ میلیون مترمکعب بوده است.

ذخیره سدهای آب کرمانشاه به ۶۷درصد رسید

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در رابطه با میزان تغییر آمار نسبت به سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر آمار قیاس دقیق نداریم اما وضعیتی که شاهد هستیم نسبت به سال گذشته یقیناً با توجه به رواناب‌ها تغییرات کاملاً محسوس است؛ در سال گذشته به دلیل اینکه از پشت سدها برداشت داشتیم این میزان حجم خالی‌شده فعلی مربوط به سال گذشته بوده، چرا که فصل کشاورزی ورود آب کم و خروج آن زیاده بوده است.

 

مرادی در پایان با اشاره به مؤثر بودن بارش‌های اخیر در افزایش ذخیره سدها تصریح کرد: با بارش‌های مقطعی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم و با توجه به روند افزایشی که نسبت به درازمدت داشتیم، یک مقداری از کسری مخازن سدهای استان را جبران کرده که ان‌شاءالله در سال جاری شاهد کمبود آب و ایجاد تنش در این حوزه نباشیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از