حالت تاریک
رئیس اداره محیط‌زیست سرپل‌ذهاب خبر داد:

رهاسازی دراج پرنده به دامن طبیعت

رهاسازی دراج پرنده به دامن طبیعت

دراج پرنده حمایت شده در سرپل‌ذهاب به دامن طبیعت بازگشت.

کیانوش احسانی‌پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: دراج که توسط شکارچیان از ناحیه بال راست آسیب‌دیده و زخمی شده بود پس از چندین روز مداوا و تیمار توسط همیاران محیط زیست با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب و اطمینان از شرایط پرواز و ادامه زندگی طبیعی به دامن طبیعت بازگردانده شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب  گفت: دراج پرنده حمایت شده و در معرض خطر انقراض است و همه ما باید برای حفظ این گونه ارزشمند کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: دراج در استان کرمانشاه در سه شهرستان سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب زیست می‌کند و زیستگاه طبیعی آن نیزارهاست که متاسفانه هرساله با آتش‌زدن نیزارها و مزارع کشاورزی زیستگاه و زندگی این پرنده زیبا در خطر است.

رئیس محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: مردم و دوستداران محیط زیست و حیات وحش به محض مشاهده حیات وحش آسیب‌دیده بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا نسبت به انتقال و مداوای آن‌ها اقدام شود.

وی در پایان گفت: از مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان تقاضا داریم نسبت به حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و از هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات یا شکار را به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از