حالت تاریک
مسئول راهبری کرسی‌های آزاداندیشی بسیج دانشجویی:

رویداد کشوری آزاداندیشی گفتمان مهرماه برگزار می‌شود

رویداد کشوری آزاداندیشی گفتمان مهرماه برگزار می‌شود

مسئول راهبری کرسی‌های آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی گفت: برای هم‌افزایی بین بسیج دانشجویی همه استان‌ها یک رویداد کشوری تحت عنوان رویداد آزاداندیشی گفتمان به صورت کشوری در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مجید کاظمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در رابطه با برگزاری رویداد آزاداندیشی در سراسر کشور، اظهار داشت: در سازمان بسیج دانشجویی کشور نیاز دیده شد که یک هم‌افزایی بین شبکه دانشجویی ایجاد شده و یک فضای آزاداندیشی در همه دانشگاه‌های کشور شکل بگیرد که در این راستا یک رویداد طراحی شد و طی این رویداد مسئولان بسیج دانشجویی استان‌ها موظف شدند کرسی‌های آزاداندیشی را برگزار کنند. 

مسول راهبری کرسی‌های آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد: برگزاری رویداد به این صورت است که هر یک از دانشگاه‌ها و سازمان بسیج دانشجویی مراکز استان کرسی‌ها را رصد و ارزیابی می‌کنند و در تلاش هستند که با اجرای این کار همه طیف‌های فکری پای کار آمده و فضای آزاداندیشی و گفتمانی خوبی در سطح دانشگاه‌ها ایجاد شود.

دبیر رویداد آزاداندیشی گفتمان کشور خاطر نشان کرد: سازمان بسیج دانشجویی کشور برای اینکه هم‌افزایی بین بسیج دانشجویی همه استان‌ها ایجاد کند یک رویداد کشوری تحت عنوان رویداد آزاداندیشی گفتمان به صورت کشوری در اوایل مهرماه سال جاری برگزار خواهد کرد که پس از ارزیابی، از کرسی‌های برتر در کشور تجلیل صورت می‌گیرد و این امر برکات بسیاری را در جامعه هدف یعنی دانشگاه‌ها به دنبال دارد.

کاظمی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در استان کرمانشاه اذعان کرد: در استان کرمانشاه طی ۶ ماه اخیر ۷۰ مورد برنامه‌های مربوط به کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شده که از لحاظ کیفی برنامه های خوبی ارائه شده و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

وی در ادامه افزود: با وجود فرصت چند ماهه‌ای که پیش‌ رو است مسئولان سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه ۳۰ برنامه کرسی آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌های استان را در دستور کار داشته که تا به امروز ۱۵ مورد انجام شده و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مابقی کرسی‌ها هستند.

مسئول راهبری کرسی‌های آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: کارکرد سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در بحث فرآیندهای آزاداندیشی مطلوب بوده اما این موضوع باید به صورت یک مسیر پیوسته، مستمر و ثابت باشد.

دبیر رویداد آزاداندیشی گفتمان کشور در رابطه با فایده برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها بیان کرد: ایجاد کرسی‌ برای تضارب آرای دانشجویان، حرف‌ها و گفتمان‌های مختلفی دارند بسیار مفید است چرا که باعث می‌شود دانشجویان در فضایی امن و اخلاقی با یکدیگر گفتگو کنند و در نتیجه رویش‌های فکر و اندیشه‌ای در فضای دانشگاه شکل گیرد.

کاظمی در پایان با تأکید بر برگزاری کرسی‌های و نتایج آن، تصریح کرد: با ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی فضایی در دانشگاه‌ها شکل خواهد گرفت که می‌تواند ما را به فرهنگ آزاداندیشی در همه جامعه نزدیک‌تر کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از