حالت تاریک

ساحل عاج قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد

ساحل عاج قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد

دیدار پایانی جام ملت‌های آفریقا با برتری تیم کشور میزبان برابر نیجریه همراه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ پرونده رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا 2023 ‌با قهرمان تیم ملی ساحل عاج بسته شد. در بازی پایانی این رقابت‌ها که ساحل عاجی‌ها میزبانش بودند، شب گذشته (یکشنبه) تیم ملی این کشور به مصاف نیجریه رفت و در نهایت این بازی با برتری 2 بر یک فیل‌ها مقابل عقاب‌های قاره سبز به پایان رسید.

نیجریه اگرچه گل نخست بازی را در دقیقه 38 توسط ویلیام تروست اکونگ به ثمر رساند، اما در ادامه ساحل عاج بود که ورق را به سود خود برگرداند و با گلزنی فرانک کسیه در دقیقه 62 و سباستین آلر در دقیقه 81 به پیروزی رسید تا جام قهرمانی را در خانه نگه دارد.

به این ترتیب ساحل عاج برای سومین بار قهرمان مهمترین تورنمنت فوتبال در قاره آفریقا شد و کنار نیجریه به‌عنوان چهارمین تیم دارنده بیشترین قهرمانی در این رقابت‌ها قرار گرفت. مصر با هفت قهرمانی، کامرون با پنج قهرمانی و غنا با چهار قهرمانی تیم‌های اول تا سوم این رده‌بندی هستند.

پیش از این تیم‌های ملی آفریقای جنوبی و جمهوری دموکرات کنگو در بازی رده‌بندی این مسابقات به مصاف هم رفته بودند که این بازی پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 به سود آفریقای جنوبی خاتمه یافت تا این تیم عنوان سوم رقابت‌ها را کسب کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از