حالت تاریک
انفعال مکانیزم اطلاع‌رسانی انتخابات؛

سینه ستبر ایران رنگ و بوی انتخاباتی ندارد

سینه ستبر ایران رنگ و بوی انتخاباتی ندارد

با وجود اینکه کمتر از یک ماه و یک هفته تا برگزاری بزرگترین رقابت انتخاباتی باقی مانده هنوز کرمانشاه به‌عنوان سینه ستبر ایران اسلامی رنگ و بوی انتخاباتی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بیانات فرمانده کل قوا مبنی بر اینکه این انتخابات خیلی مهم است، انتخابات می‌تواند مظهر قوّت ملّی باشد، اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان می‌دهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولان را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان می‌دهد و… به تنهایی برای اثبات اهمیت حضور گسترده در انتخابات کافی است.

از سوی دیگر زمان برگزاری انتخابات از مدت‌ها پیش تعیین و اعلام شده با این حال در استانی مرزی به‌عنوان نقطه آغازین و پایانی جنگ تحمیلی، نشانی از فضاسازی‌های انتخاباتی دیده نمی‌شود.

با وجود برگزاری جلساتی تحت عنوان شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه، مصوبات صرفا در قد و قواره پیشنهاد باقی مانده و به بسیاری از وعده و وعیدها جامه عمل پوشانده نشده است.

برگزاری جلسه با فعالان مجازی، استفاده از بیلبوردهای شهری، انجام فضاسازی‌های متناسب با ایام منتهی به برگزاری انتخابات
تنها بخشی از مصوبات خاک خورده در جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه است.

گذشته از این موارد اصرار به استفاده از سکوهای رسمی به جای بهره‌گیری از ظرفیت سکوهای مکمل و ضعف در گفتمان‌سازی از دیگر انتقادات وارد شده به اقدامات انتخاباتی شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه است.

در این شرایط اما دشمن از همه ظرفیت‌های موجود بهره گرفته تا مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کند با این حال ۳۶ روز مانده به برگزاری بزرگترین رخداد سیاسی کشور، خبری در استان کرمانشاه نیست هرچند که محفل داوطلبان نمایندگی مجلس داغ داغ است.

اگر بگوییم تنها تلاش‌های نمایندگان و داوطلبان نمایندگی و فعال شدن آن‌ها است که مردم را به یاد در پیش بودن انتخابات می‌اندازد، به خطا نرفته‌ایم در حالی که انفعال شورای اطلاع‌رسانی استان به سرحد ممکن رسیده است.

جدی گرفتن جلسات شورای اطلاع‌رسانی و استفاده از افراد صاحب نظر و پای کار و ملزم کردن اعضا به عملیاتی کردن مصوبات جلسات سبب سرعت‌بخشیدن به مقوله فضاسازی استان در آستانه این رویداد بزرگ سیاسی خواهد شد که امیدواریم به زودی در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد تا بیش از این برای از دست دادن روزهای رفته خسران‌زده نشویم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از