دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-01 10:59 - شماره خبر : 8270 0
معاون فرهنگی دانشگاه رازی استان کرمانشاه مطرح کرد:

شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ مقاومت

معاون فرهنگی دانشگاه رازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در جامعه ضروری است، گفت: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ مقاومت در جامعه هستند‌.

تورج زینی‌وند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از رویدادهای بسیار مهم فرهنگی استان کرمانشاه طی ماه‌های آینده برگزاری کنگره ملی شهدای استان است که باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه بهتر این رخداد استفاده کرد تا بتوانیم نقش استان کرمانشاه را دفاع مقدس به درستی تبیین کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: کنگره شهدای استان کرمانشاه نقش مهم و تأثیرگذاری می‌تواند در ایجاد شور و نشاط جامعه داشته باشد و قطعاً برگزاری چنین رویدادهای مهم فرهنگی به حفظ فرهنگ مقاومت و ایستادگی کمک می‌کند.

زینی‌وند تصریح کرد: اگر غبار فراموشی و زنگار غفلت نسبت به یاد و آرمان شهدا  در جامعه رواج پیدا کند آن موضوع می‌تواند یکی از چالش‌های جدی آن جامعه در آینده به شمار بیاید.

وی ادامه داد: زنده نگه‌داشتن سیره و راه شهدا فرهنگ و سبک زندگی درست را به ارمغان می‌آورد و راه اصلاح و تعالی جامعه ما این است که همیشه یاد و خاطره و سیره شهدا به عنوان چراغ راه زندگی انتخاب کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه رازی استان کرمانشاه افزود: شهدا فقط متعلق به زمان جنگ نیستند بلکه بعد از جنگ نیز  کشتی نجات و راهنمای زندگی همگان هستند.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن فرهنگ مقاومت و شهادت نهادینه و به یک گفتمان تبدیل شود آن جامعه در مسیر سعادت، خوشبختی و آگاهی گام بر می‌دارد اما جامعه‌ای که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت و بی‌مسئولیت باشد در مسیر رخوت، سازش و خواری حرکت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: تبیین و تفسیر این دو مسئله یعنی غفلت و بصیرت از وظایف اصلی نخبگان و فرهیختگان جامعه است.

https://mersadnews.ir/short/V0ra7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار