حالت تاریک

صدرنشینی گمرکات کرمانشاه در صادرات کالا

صدرنشینی گمرکات کرمانشاه در صادرات کالا

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از صدر نشینی گمرکات این استان در صادرات زمینی کالا به عراق طی شش ماهه نخست سال جاری میان گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری  میزان سه میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۷۴۹ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۹ میلیون و ۲۱۳ هزار تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

 وی افزود: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون ۹۰۱ هزار دلار به وزن سه میلیون و ۵۱۸ هزار تن، بیشترین مقدار را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: از میزان صادرات زمینی کالا طی شش ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۸ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

وی تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۴۷۶ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۹۷ هزار تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۳۷۵ میلیون و ۳۵۱ هزار دلار کالا به وزن ۹۳۸ هزار تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

عباس‌زاده سهم صادرات گمرک سومار به عراق  را ۳۶۲ میلیون و ۳۶۴ هزار دلار کالا به وزن ۸۰۵ هزار تن عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۱۷۲ میلیون و ۷۲۶ هزار دلار به وزن ۳۲۸ هزار و ۱۹۴ تن و ۱۷ میلیون و ۷۳۶ هزار دلار به وزن ۱۴۸ هزار تن عنوان کرد.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… عنوان کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از