حالت تاریک
پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت مطرح کرد:

ضرورت شناخت امام‌زمان و دفاع از جایگاه امامت

ضرورت شناخت امام‌زمان و دفاع از جایگاه امامت

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت گفت: آن‌گونه که از روایات برمی‌آید شناخت امام زمان(عج) و پیروی از او می‌تواند ما را از گمراهی نجات بخشد و همین نجات‌بخشی ضرورت شناخت را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام محمدجواد یعقوبیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: امام زمان (عج) دوازدهمین پیشوای شیعیان جهان در نهم ماه ربیع الاول امامت خود را آغاز كردند.

 

این کارشناس و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت افزود: آغاز امامت ولی عصر (عج) روزی است كه با تاكید بر برادری و برابری و همچنین «ید واحده» بودن مسلمان‌ها در برابر كفار، مشركان و دشمنان، انگیزه‌ای بر تحكیم بیش از پیش اتحاد و همدلی به شمار می‌رود.

 

وی گفت: از نکات مهم این است که چنانچه غدیر می‌تواند به عنوان به یک تبلوری از جریان امامت باشد نهم ربیع را به عنوان سرآغاز این امامت در عصر امروز می‌توانیم یادآور شویم؛ در غدیر امیرالمومنین به عنوان امام منصوب شدند که آغاز جریان امامت بود و ادامه آن را به عنوان کسی که ذخیره الهی است و اولیا و اوصیا الهی وعده آمدن او را دادند می‌توان در نهم ربیع جستجو کرد.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان اینکه در طول تاریخ همواره افراد به طرق مختلف شبهات زیادی را مطرح کرده‌اند که قصد داشته اند به نحوی جریان امامت را دچار چالش کنند، خاطرنشان کرد: جامعه پیروان اهل بیت(ع) یکی از وظایفی که در دوران غیبت دارند این است که این آسیب‌ها را بشناسند و از جایگاه امامت دفاع کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نیست و همیشه یکی از حجت‌های الهی روی زمین است، گفت: و امروز حضرت مهدی(عج) آن حجت خدایی است که خداوند متعال وعده آمدنش را به عنوان مصلح جهانی مطرح کرده است لذا مهمترین وظیفه منتظران، شناخت این امام است.

 

این پژوهشگر حوزه مهدویت عنوان کرد: بایستی امام زمان(عج) را در ابعاد شخصی و شخصیتی بشناسیم که بعد از شناخت امام می‌توانیم پیروی کاملی از ایشان داشته باشیم.

 

وی گفت: تفاوت مهدی موعود(عج) با دیگر ائمه پیشین در این است كه ایشان امام زمان، زنده و حاضر هستند و به نوعی اختصاص به همه افرادی دارند كه در این عصر زندگی می‌كنند؛ پس لازم است از وجود مقدس ایشان به عنوان واسطه فیض الهی و رابط میان زمین و آسمان بهره‌ها برد و مناسبت‌های مربوط به ایشان به بهترین شیوه، ارج نهاد شود.

 

حجت الاسلام یعقوبیان تصریح کرد: در جایگاه شناخت امام همین بس که در روایات شیعه و سنی این مضمون دلالت می‍‌کند که «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة «هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلى مرده است.»

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از