حالت تاریک
در ستاد اربعین استان کرمانشاه مطرح شد؛

ضرورت فراهم‌آوری زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی

ضرورت فراهم‌آوری زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی

امام جمعه استان کرمانشاه گفت: کارها و اقدامات انجام شده کارهای بزرگی بوده و قابل تحسین است اما کافی نیست، به نظر بنده در این یکی، دو ماه باقی‌مانده به اربعین، باید به صورت شبانه‌روز برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب کار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در نشست اعضای ستاد اربعین که عصر امروز شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد در جمع مدیران اجرایی استان کرمانشاه، اظهار داشت: بسیاری از اقداماتی که مورد بحث و در دستور کار اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه قرار گرفته است باید ماه‌ها و پس از اربعین سال گذشته پیگیری می‌شد و به انجام می‌رسید؛ اما در هر صورت همین دغدغه‌مندی که مدیران دارند و کارهایی که در بخش‌های مختلف صورت گرفته و همدلی و هم‌افزایی که وجود دارد قابل تقدیر و تحسین است.

امام جمعه استان کرمانشاه عنوان کرد: در تسهیل امور برای زائران امام حسین(ع)، شرط اول مهمان‌نوازی است که مردم شریف استان به طور کامل به ویژه نسبت به زائران عتبات عالیات و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شهره هستند، لذا به همین منظور انتظار از استان کرمانشاه انتظار بسیار بالا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهرت مهمان‌نوازی استان کرمانشاه این اقتضا را به وجود آورده که امور اجرایی نیز به نحو مطلوب و در سطح عالی انجام گیرد؛ بنده در بازدیدی که چند وقت پیش از مرز خسروی و مجموعه پایانه انجام دادم متاسفانه برخی از اقدامات و کارهایی که در سال گذشته شروع شده بود به دلیل اتمام مراسم اربعین همان‌طور نیمه‌کاره رها شده و به اتمام نرسیده بود.

غفوری با تأکید بر تغییر رویه و انجام کار مستمر، اذعان کرد: این رویه کارکردن نیاز به تجدید نظر دارد و ما باید به صورت مستمر تا حدی که زیر ساخت‌های مرز خسروی به حد مطلوبی برسد اقداماتی که نیازمند هستیم در طول سال انجام داده تا به نقطه‌ای برسیم که بدانیم در شرایط مطلوب قرار داریم.

وی در ادامه افزود: بنا به نظرات بیان شده در حال حاضر با اینکه زمان زیادی تا اربعین حسینی نمانده است در مرز خسروی از لحاظ پارکینگ نگرانی وجود دارد که یکی از مسائل خیلی حیاتی است و از جمله برخی مباحث دیگر، که در فاصله بسیار کمی که تا اربعین داریم باید تلاش مضاعف و شبانه‌روزی صورت گیرد که با مشکل و بحران مواجه نشویم.

امام جمعه استان کرمانشاه، تصریح کرد: تاکنون کارها و اقدامات انجام شده کارهای بزرگی بوده و قابل تحسین است اما واقعاً کافی نیست و به نظر بنده در این یکی، دو ماه باقی‌مانده به اربعین، باید به صورت شبانه‌روز کار کرد در حالی که می‌دانیم نمی‌توان به نقطه مطلوب رسید اما پس از اربعین نیز باید اقدامات ما به صورت مستمر انجام شود تا در سال‌های آینده شرایط بهتری در مرز فراهم کنیم.

غفوری با اشاره به فراگیر شدن و افزایش هرساله زائران امام حسین(ع)، بیان کرد: حرکت اربعین هر سال رو به افزایش است و سال به سال بر شمار زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزوده خواهد شد و مردم نیز در این ایام خیلی به گرما و سرما توجه ندارند چرا که به عشق زیارت حرکت می‌کنند اما ما در استان کرمانشاه وظیفه داریم که شرایط مطلوبی برای این عزیزان فراهم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تأکید بر کمک‌های مردمی برای ایجاد شرایط بهتر در زیرساخت‌های مرز خسروی، گفت: در بحث زیرساختی تیم مدیریتی استان باید خیلی جدی و فعال عمل کند اما اگر احیاناً نیاز به کمک‌های مردمی در بحث زیرساخت‌ها باشد یک اعلام سراسری بشود که مطمئناً خیرین زیادی اعلام آمادگی کرده و پای کار خواهند آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از