حالت تاریک
مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کرمانشاه:

طرح جهش تولید در 500 هزار هکتار از اراضی‌دیم

طرح جهش تولید در 500 هزار هکتار از اراضی‌دیم

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده 500 هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش طرح جهش تولید قرار بگیرند.

میثم کلهر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کرمانشاه در جهت حفظ و ارتقای امنیت غذایی جامعه و تقویت معیشت روستاییان با جدیت پیگیری می شود.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: هدف اصلی از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها مدیریت اصولی مزارع با علم روز جهت افزایش تولید می باشد تا بتوان شاهد شرایط بهتری در مزارع دیم در خصوص مدیریت مزرعه و رشد تولید داشته باشیم.

کلهر گفت: پروژه جهش تولید برای سومین سال متوالی در حال اجراست و امسال بالغ بر 440 هزار هکتار از اراضی دیمزار کرمانشاه تحت پوشش طرح است وحدود ۴۵ هزار کشاورز دیمکار امسال به صورت مستقیم درگیر این طرح هستند .

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه در اجرای طرح های ملی در حوزه کشاورزی همواره استان کرمانشاه جز استانهای برتر و پیش رو بوده، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود برای سال آینده 500 هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش طرح جهش تولید قرار بگیرند.

کلهر افزود: حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای افزایش تولید در دیم‌زارها شامل پشتیبانی مالی، کمک در تأمین بذر، کود و سم، آموزش و ترویج و کمک به بیمه اراضی است.

وی تصریح کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان افزایش سطح زیر کشت محصولاتی نظیر غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه‌ای پیگیری شده و تلاش می شود با همکاری جهاد کشاورزی استان به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ا گفت: آموزش کارشناسان امر، آموزش کشاورزان مجری، بیمه محصولات مشمول و نظارت های فنی از جمله برنامه اجرایی این طرح محسوب می شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از