پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-13 18:51 - شماره خبر : 8597 0
معاون حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه:

مشکل تأمین آب شرب در کرمانشاه نداریم

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکلی از نظر تأمین آب شرب نداریم، گفت: سد گاوشان به خاطر اینکه منبع تأمین آب شهر کرمانشاه است و میزان پرشدگی این سد به میزان ۲۶۹ میلیون و ۹۶ هزار مترمکعب است.

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امسال حجم کل ورودی آب به سدهای استان کرمانشاه ۲۳۹ میلیون و ۷۳۸ هزار مترمکعب بوده است. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: بیشترین حجم ورودی ۲۱۳ میلیون و ۲۶ هزار متر مکعب مربوط به سد داریان بوده و این سد به دلیل وجود نیروگاه، آب را تخلیه می‌کند اما در حال حاضر میزان پرشدگی سد داریان ۲۱۸ میلیون و ۳۶ هزار مترمکعب است. 

مرادی بیان داشت: ۴۲ میلیون و ۲۷ هزار متر مکعب از سدهای استان خالی است و به میزان ۵۷ میلیون ۷۳ هزار متر مکعب سدها پرآب است و هم اکنون حجم موجود سدها ۷۷۶ میلیون و ۸۵ هزار مترمکعب است. 

وی بیان کرد: حجمی که سدهای ما باید ذخیره کنند در مجموع یک‌میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۷۴ هزار مترمکعب در سال است. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به میزان ورودی آب سدها، اذعان کرد: بیشترین ورودی امسال به غیر از سد داریان، ۹۷/۲۸ درصد متعلق به سد گاوشان است و کمترین ورودی ۲/۰۲ درصد مربوط به سد گیلانغرب است. 

مرادی با اشاره به اینکه مشکلی از نظر تأمین آب شرب نداریم، خاطرنشان کرد: سد گاوشان به خاطر اینکه منبع تأمین آب شهر کرمانشاه است اهمیت زیادی دارد و میزان پرشدگی این سد به میزان ۲۶۹ میلیون و ۹۶ هزار مترمکعب است. 

وی با بیان اینکه کمترین میزان پرشدگی متعلق به سد سلیمان‌شاه است، گفت: حجم کنونی این سد در حال حاضر ۱۳/۲۹ درصد است. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه  در پایان گفت: میزان آب شربی که مورد نیاز شهرستان سنقر است ۶ میلیون متر مکعب است که با برنامه‌ریزی انجام شده ان‌شاءالله مشکلی برای آب شرب این شهرستان پیش نخواهد آمد. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vm52b
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار