حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
مهارت‌آموزی حلقه مفقوده کاهش بیکاری در کرمانشاه
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه مطرح کرد:

مهارت‌آموزی حلقه مفقوده کاهش بیکاری در کرمانشاه

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی مهارت‌محور در این مجموعه گفت: مهارت‌آموزی می‌تواند مشکل بیکاری را در استان کرمانشاه کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مهدی عبدالمالکی صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از مشکلات عدیده استان کرمانشاه موضوع بیکاری است که آسیب‌های مختلفی را برای مردم در پی دارد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: بر اساس شاخص‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیشتر مشکلات استان کرمانشاه به موضوع بیکاری مربوط است که در این راستا سازمان جهاد دانشگاهی تلاش دارد در حوزه مهارت‌آموزی گام‌های مؤثری را بردارد.

عبدالمالکی با بیان اینکه مهارت‌آموزی حلقه مفقوده حل مشکل بیکاری است، تصریح کرد: آموزش، بستر توسعه است و نیروی انسانی توانمند می‌تواند اثرگذاری بیشتری در محیط کار داشته باشد.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی ارتباط مستقیمی با شاخص بیکاری دارد و امروزه بیشتر افرادی که در جامعه به عنوان بیکار از آن‌ها یاد می‌شود فاقد هرگونه مهارت کاربردی هستند و توجه به این موضوع می‌تواند بهبود فضای کسب و کار را به همراه داشته باشد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه بیان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر موضوع مهارت‌آموزی به دلایل مختلف مورد غفلت قرار گرفته و با وجود تأکید بسیار بر آن از سطح کیفی پایینی برخوردار بوده است.

عبدالمالکی عنوان کرد: پایین بودن سطح کیفی آموزش‌های کاربردی، عدم تناسب آموزش‌ها بر اساس نیاز بازار کار و مدرک‌گرایی در مهارت‌آموزی سبب شده نتوانیم شاهد تأثیر مناسبی در این حوزه باشیم، همچنین مهارت‌های عمومی مانند مدیریت زمان و انجام کار گروهی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه سعی دارد با ارائه مشاوره، آموزش، توانمند‌سازی‌ و اتصال به بازار کار نقش به‌سزایی را در بهبود وضعیت اشتغال استان ایجاد کند و افراد فارغ‌التحصیل صاحب ایده و فاقد مهات را از طریق مراکز رشد و پارک علم و فناوری به بازار کار مرتبط کند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه افزود: این سازمان ۸۰ دوره تخصصی و مهارتی را به علاقمندان ارائه می‌دهد و استان کرمانشاه با سه شعبه فعال و مجهز جزو مراکز برتر کشور محسوب می‌شود.

عبدالمالکی با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۸۰۰ هزار نفر در کشور از خدمات ۲۰۰ مرکز جهاد دانشگاهی بهره‌مند شده‌اند، گفت: در استان کرمانشاه طی این مدت ۲۹ هزار نفر در دوره‌های مهارتی این سازمان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: مراکز آموزش زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی همواره مورد استقبال علاقمندان قرار داشته به‌صورتی که ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این مراکز مشغول آموزش هستند و زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، کره‌ای و ترکی در آن‌ها تدریس می‌شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۲۱۵ مدرس در این سازمان مشغول تدریس هستند که اکثر آن‌ها مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و دکتری دارند.

عبدالمالکی تصریح کرد: یکی از رشته‌های تخصصی مورد توجه در جهاد دانشگاهی، آموزش شبکه و امنیت است که استان کرمانشاه دارای مجهزترین و پیشرفته‌ترین کارگاه در غرب و شمال غرب کشور است؛ طی دو سال اخیر مدرسه برنامه‌نویسی این سازمان ۶۰۰ نفر را آموزش داده است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از