پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-07-26 13:20 - شماره خبر : 814 0
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور:

سرخوردگی ناشی از بورورکراسی عامل اقتصادی نبودن طرح‌ها

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور گفت: بوروکراسی موجب می‌شود با گذر زمان طرح‌ها از توجیه اقتصادی خارج شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مجتبی اصغری در چهارمین جلسه پیگیری مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید تولیدکنندگان به سرمایه‌گذاری تشویق شوند و ستاد تسهیل باید به این افراد قوت قلب بدهد و موانع را برطرف کند.

 

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور افزود: دولت باید تسهیل‌گر باشد و مشکلات مالی تولیدکنندگان را حل و فصل کند و فضای همدلی را ایجاد کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه کارگران سرمایه‌های بنگاه اقتصادی و کارخانه‌ها هستند، گفت: باید بخش مولد جذابیت بیشتر داشته باشد تا سرمایه‌گذاری توسعه یابد.

 

اصغری در ادامه با اشاره به اینکه مشکل اساسی واحدهای صنعتی بحث تأمین نقدینگی و و مسائل مالی از عمده مشکلات است، خاطرنشان کرد: ما دچار یک سرخوردگی بوروکراتیک هستیم و همین مسئله باعث می‌شود خیلی از طرح‌های اقتصادی با گذر زمان از توجیه اقتصادی خارج شوند.

 

وی با اشاره به اینکه میدان نبرد امروز اقتصاد است، تصریح کرد: بسیج در این عرصه نقش‌آفرینی می‌کند و به دستگاه‌های دولتی کمک می‌کند تا با هم‌افزایی مشکلات حل شود.

 

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور رسالت بسیج را علاوه بر مطالبه‌گری آگاهانه استفاده از ظرفیت نخبگان و اقشار برای احیاء و ارتقاء سرمایه اجتماعی دانست.

 

وی بسیج را نماد مردم سالاری دینی و یک نیروی «خود سازمان‌ده» دانست و افزود: هر مأموریتی که سبب امیدآفرینی در جامعه شود باید با دقت مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

 

وی در پایان اظهار داشت: وظیفه بسیج وزراتخانه‌ها کمک به صاحبان صنعت در استان‌هاست تا فضای مساعدتری ایجاد شود و منجر به تعطیلی و رکود نشود.

سرخوردگی ناشی از بورورکراسی عامل اقتصادی نبودن طرح‌ها
سرخوردگی ناشی از بورورکراسی عامل اقتصادی نبودن طرح‌ها
https://mersadnews.ir/short/ND9b4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار