حالت تاریک
فرماندار کرمانشاه خبر داد:

وجود 49 محله حاشیه‌نشین و مسئله‌دار در کرمانشاه

وجود 49 محله حاشیه‌نشین و مسئله‌دار در کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه گفت: در شهر کرمانشاه ۱۳ محله حاشیه‌نشین و ۳۶ محله مسئله‌دار وجود دارد.

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام بحث ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه است که بایستی همه مردم در این امر مشارکت داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به وجود حدود هزار هکتار بافت فرسوده در شهر افزود: در این بافت حدود ۴۰۰ هزار نفر یعنی معادل ۴۰ درصد مردم زندگی می‌کنند.

وی گفت: در شهر کرمانشاه ۱۳ محله حاشیه‌نشین و ۳۶ محله مسئله‌دار وجود دارد.

آمویی ادامه داد: در اقدام اول تعداد صد خانه در محله آقاجان که پاتوق معتادان بود، تخریب شد و در حال ساماندهی معتادان و معرفی آنها به مراکز کمپ هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰ معتاد متجاهر، در شهر کرمانشاه وجود دارد، گفت: تاکنون ۱۴۰۰ نفر به کمپ‌های ماده ۱۶ معرفی شده‌اند که هزینه هر معتاد روزانه شصت و دو هزار تومان و ماهیانه حدود ۸ میلیارد تومان خواهد بود لذا باید بدنبال برنامه بلندمدت و پایدار بود.

آمویی افزود: برای به سامان رساندن مشکلات کرمانشاه عوامل زیادی از جمله مدیران، مردم، دستگاه‌های مختلف و حتی رسانه‌ها باید پای کار بیایند. چرا که اگر مشکلات اجتماعی این مناطق و محلات چنانچه درمان و کنترل نشود بدون شک موجب می‌شود که حاشیه بر متن غلبه کند.

وی با بیان اینکه شروع ساماندهی مناطق حاشیه شهر از محله آقاجان کلید خورده است افزود: ولی هنوز ۹۰ درصد کار که همان مردمی سازی، فرهنگ سازی و فعالیت دستگاه هاست باقی مانده است.

آمویی گفت: محله بعدی روستای ده پهن است که در دل شهر قرار گرفته، طرح مطالعات شهرسازی آن در دست بررسی است. البته بایستی در وهله اول مشکلات فاضلاب و آسفالت آن حل شود و پس از آن ساماندهی محله صادقیه و سایر محلات دیگر در دست اقدام است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از