حالت تاریک
مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمانشاه خبر داد:

وقوع ۱۷۸ حادثه طی امسال در کرمانشاه

وقوع ۱۷۸ حادثه طی امسال در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از وقوع ۱۷۸ حادثه طی امسال در این استان خبر داد که نیروهای امداد و نجات نسبت به پوشش امدادی آن اقدام کرده‌اند.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه بر اساس وظیفه خود در حوزه امداد و نجات و امدادرسانی در حوادث مختلف همواره در حالت آمادگی کامل قرار دارد تا بتواند در هنگام بروز حوادث پاسخگویی لازم را داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: طی دو ماهه نخست سال جاری هلال‌احمر استان کرمانشاه برای انجام ۱۸۷ عملیات اقدام کرده که نسبت به مدت مشابه سال افزایش داشته است.

محمدی تصریح کرد: از مجموع ۱۸۷ عملیات هلال‌احمر استان کرمانشاه ۷۱ مورد حوادث جاده‌ای، ۴۹ مورد کوهستان، ۲۲ مورد حضوری، ۱۵ مورد شهری و ۱۵ مورد سیل و آب‌گرفتگی بوده است که نیروهای این جمعیت نسبت به امدادرسانی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حوادث به وقوع پیوسته در استان کرمانشاه که جمعیت هلال‌احمر در آن شرکت داشته ۱۹۸ نفر مصدوم شده‌ که ۶۸ نفر به مراکز درمانی منتقل و مابقی به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۲۸۲ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۸۷ عملیات این جمعیت در استان کرمانشاه ۳۴۴ تیم عملیاتی به همراه ۱۵۳ دستگاه آمبولانس و ۲۷ دستگاه خودرو به‌کارگیری شده‌اند و در سیل سیستان و بلوچستان نیز کمک‌هایی را برای مردم این مناطق ارسال کرده است.

محمدی با اشاره به ساخت دو مجموعه پایگاه امدادی در استان کرمانشاه، بیان ‌کرد: ساخت دو پایگاه امداد و نجات در شهرستان‌های صحنه و هرسین با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در حال انجام بوده که برای تجهیز آنها شامل وسایل و ماشین‌آلات امدادی ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی عنوان کرد: در مجموع برای ساخت دو پایگاه امداد و نجات صحنه و هرسین ۳۵ میلیارد تومان نیاز است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ساخته و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تأکید کرد: مردم می‌توانند حوادث به وقوع پیوسته را به شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و عملیات هلال‌احمر گزارش کنند و تماس با این سرشماره بدون سیم‌کارت امکان‌پذیر است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از