حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان بر دشمنان بود
مسئول رسانه کمیته بانوان کنگره شهدا شهرستان سنقر:

ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان بر دشمنان بود

مسئول رسانه کمیته بانوان کنگره شهدا شهرستان سنقر و کلیایی گفت: از عوامل پیروزی رزمندگان در جهاد اطاعت از رهبری، پرهیز از منازعه و درگیری درونی، صبر کردن و رعایت تقوا و توکل بر خداوند متعال است.

ناهید شاه‌ملکی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: جهاد و شهادت از جمله مفاهیم کلیدی قرآن کریم است که به مناسبت‌های گوناگون از آن در قرآن سخن به میان آمده و امری با فضیلت برشمرده شده است.

 

وی در ادامه افزود: قرآن کریم برای جهاد اهدافی ذکر کرده که توجه به این اهداف خود بیانگر فلسفه وجوب جهاد است، جهاد جنگ مقدس مسلمانان برای دفاع از حریت و استقلال کشور اسلامی در مقابل دشمنان دین خداست. 

 

شاه‌ملکی گفت: ویژگی و هدفی که قرآن برای جهاد مطرح کرده برپایی حق و نابودی باطل است در این آیات هدف اسلام، احقاق حق و انهدام باطل است نه کشورگشایی  و اشغال سرزمین و سومین ویژگی هم دفاع و حمایت از مظلومان است. 

 

وی در ادامه بیان کرد: قرآن از مسلمانان می‌خواهد که هم در راه خدا و هم برای نجات مستضعفان مظلوم جهاد کنند و این دو از هم جدا نیستند و فرقی هم نمی‌کند این مظلومان و مستضعفان در هر نقطه جهان که باشند باید از آن‌ها دفاع کرد، اسلام اجازه نمی‌دهد که مسلمانان در برابر فشارهایی که به مظلومان جهان وارد می‌شود بی‌تفاوت باشند.

 

شاه‌ملکی با بیان اینکه آثار جهاد در دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد:  در حوزه فردی برکات فراوانی نصیب جهادگر در راه خدا می‌شود نائل شدن به پاداش عظیم الهی، دستیابی به هدایت ویژه الهی، بهره‌گیری از مغفرت و روزی الهی و رسیدن به فلاح و رستگاری، قرار گرفتن در زمره صابران، پاک شدن گناهان و ورود به بهشت، مایه خیر و برکت برای مؤمنین از جمله آثار فردی جهاد در قرآن کریم است. 

 

مسئول رسانه کمیته بانوان کنگره شهدا شهرستان سنقر و کلیایی ضمن اشاره به بُعد اجتماعی جهاد، ادامه داد: در بعد اجتماعی، از بین رفتن فتنه و جلوگیری از فساد، جلوگیری از تعطیلی یاد خدا از جمله پیامدهای جهاد است زیرا جامعه‌ای می‌تواند در راه کمال قدم بگذارد که ارتباط خود را با خدا حفظ کند و تسلیم محض اراده تشریعی خداوند باشد.

 

وی بیان کرد: اگر افراد با ایمان و غیور دست روی دست گذاشته و تماشاچی فعالیت‌های ویرانگرانه طاغوت‌ها و مستکبران و افراد بی‌ایمان باشند اثری از معابد و مراکز عبادت الهی نخواهد ماند چرا که معبد جای بیداری است.

 

شاه‌ملکی ضمن اشاره به اینکه محراب میدان مبارزه و جنگ و مسجد سنگر است، خاطرنشان کرد: متنعم شدن نزد خداوند متعال بزرگترین اثری است که بر جهاد مترتب شده و مجاهد فی سبیل‌الله اگر در راه جهاد به شهادت برسد به حیاتی جاودانه نزد خدا دست پیدا خواهد کرد.

 

وی  آرامش قلبی را از عوامل پیروزی در جهاد رزمندگان برشمرد و افزود:  از دیگر عوامل پیروزی رزمندگان در جهاد اطاعت از رهبری، پرهیز از منازعه و درگیری درونی، استواری و ثبات قدم در این مسیر، ایمان به حقیقت ماجرا، صبر کردن و رعایت تقوا و توکل بر خداوند متعال است.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از