حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد:

پایش مراکز درمانی کرمانشاه برای جلوگیری از حوادث

پایش مراکز درمانی کرمانشاه برای جلوگیری از حوادث

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مراکز درمانی کرمانشاه برای جلوگیری از حوادث پایش شدند، گفت: پس از پایان این بررسی نقاط ضعف و قوت اعلام و برای بازسازی و مقاوم‌سازی برنامه‌ریزی شده است.

افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: متولی شناسایی ساختمان‌های ناایمن در استان کرمانشاه برعهده کارگروهی به ریاست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه و دبیری اداره‌کل راه و شهرسازی است و مدیریت بحران به عنوان عضو حضور دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در این کمیته طی گام نخست مقرر شد که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارزیابی شوند که این بررسی به پایان رسیده و نقاط ضعف و قوت اعلام و برای بازسازی و مقاوم‌سازی برنامه‌ریزی شده است.

یگانه بیان کرد: کارگروه شناسایی ساختمان‌های ناایمن استانداری در گام بعدی به سراغ مدارس و مراکز آموزشی رفته تا با اقدام به موقع از حوادث ناگوار جلوگیری کند.

وی با اشاره به وضعیت تجهیزات بحران در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: به‌طور قطع نمی‌توان گفت تجهیزات لازم را در اختیار داریم زیرا بخشی فرسوده و بخش نوسازی شده‌اند اما دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند تا بتوانند تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنند و تاکنون در تمامی حوادث نیازها پاسخ داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان کرد: بیمه حوادث به عنوان ابزاری که می‌تواند در هنگام بروز حوادث پاسخگوی مشکلات افراد آسیب دیده باشد در دستور کار قرار گرفته و صندوق بیمه حوادث تشکیل شده است اما با توجه به ضعف مالی این صندوق در سیل خوزستان توانست رقم حدود ۳۰ الی ۳۵ میلیون تومان پرداختی داشته باشد.

یگانه عنوان کرد: با توجه به اهمیت بیمه حوادث از صندوق‌های بیمه‌ای دعوت شده تا با اطلاع‌رسانی پوشش بیمه حوادث را افزایش دهند که در شهرستان سرپل‌ذهاب و کنگاور به عنوان پایلوت این کار آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بیمه حوادث منازل مسکونی نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است که در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد مسکن اقدام به بیمه جامعه تحت پوشش خود کرده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از