حالت تاریک
فرماندارسرپل ذهاب خبر داد:

پرداخت ۳۶۰میلیارد تومان تسهیلات به زوجین سرپل‌ذهابی

پرداخت ۳۶۰میلیارد تومان تسهیلات به زوجین سرپل‌ذهابی

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: طبق بررسی‌های به عمل‌آمده، در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، حدود ۳هزار و ۵۳۰ فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به مبلغ ۳۶۰میلیارد تومان در سرپل‌ذهاب پرداخت شده است.

صدراله بابلی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیار زیادی درخصوص جوانی جمعیت و رشد جمعیت در کشور داشتند، لذا در این راستا، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین اقدامات مسئولان و مردم است.

فرماندار سرپل‌ذهاب ضمن تاکید بر اینکه باید با تحدید نسل و جلوگیری از پیری جمعیت مقابله کنیم، گفت: کارگروه جمعیت و خانواده در شهرستان سرپل‌ذهاب تشکیل و در این راستا مصوباتی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: جوانی جمعیت در اقتدار ملی و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف تاثیر دارد و مادامی که کشور جمعیت جوانی داشته باشد از عظمت‌های خاصی برخوردار است.

بابلی بیان داشت: در این راستا سیاست‌های کلی به دستگاه‌ها ابلاغ شده و ادارات طبق سیاست‌های تعیین‌شده باید گام بردارند به‌ویژه حوزه بهداشت و درمان باید قرارگاه عملیاتی جمعیت و خانواده را تشکیل دهد.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: با نگاه بلند ریاست جمهور، استاندار و مدیران شعب بانکی توجه خاصی به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: طبق بررسی‌های به عمل‌آمده، در سال ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، حدود ۳هزار و۵۳۰ فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به مبلغ ۳۶۰میلیارد تومان در سرپل‌ذهاب پرداخت شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: این رقم گویای نگاه ویژه دولت سیزدهم به بحث جمعیت و فرزندآوری است، لذا انتظار می‌رود بانک‌های عامل موضوع تسهیلات فرزندآوری را در اولویت کاری قرار دهند و به موقع این تسهیلات را پرداخت کنند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های متولی وفرهنگی در این راستا باید گام‌های موثرتری بردارند، تا همه ما بتوانیم دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بحث جمعیت و خانواده را به نحوه درستی انجام دهیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از