حالت تاریک
پیشرفت ۱۰۰ درصدی بیمارستان شهید رئیسی
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

پیشرفت ۱۰۰ درصدی بیمارستان شهید رئیسی

معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی بیمارستان رادیوتراپی و شیمی‌درمانی شهید رئیسی کرمانشاه خبر داد.

صادق کریمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بیمارستان شیمی‌درمانی و رادیوتراپی شهید رئیسی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است، پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی دارد.

معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون نصب دستگاه‌های رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در مرکز درمانی شهید رئیسی آغاز شده که امیدواریم این کار در اسرع وقت به پایان برسد.

کریمی تصریح کرد: مرکز شیمی‌درمانی و رادیوتراپی شهید رئیسی یکی از مراکز پیشرفته و تخصصی کشور است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که در سال ۹۵ با توجه به نیاز استان در لیست مصوبات سفر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم همکاری کامل پیمانکار پروژه، بهره‌برداری و افتتاح بیمارستان شهید رئیسی با تأخیر همراه شد که با رفع موانع امیدواریم تا آخر هفته جاری فرآیند بستری بیماران آغاز شود.

معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: مرکز درمانی شهید رئیسی دارای دو دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه توموتراپی است که اقدام بسیار بزرگی در حوزه درمان بیماران سرطانی استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

کریمی با بیان اینکه تا پیش از این تنها دو دستگاه رادیوتراپی در مرکز درمانی بیستون و امام رضا (ع) کرمانشاه فعال بود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بیمارستان شهید رئیسی سه دستگاه به ظرفیت مراکز درمانی استان کرمانشاه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرید دستگاه‌های جدید عملاً غیرممکن است، تأکید کرد: دستگاه‌های رادیوتراپی و شیمی‌درمانی پیش از این توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خریداری شده اما اکنون به دلیل تحریم‌ها امکان خرید دستگاه‌های جدید وجود ندارد.

معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه قطب درمانی غرب کشور محسوب می‌شود و در استان‌های کردستان و همدان تنها یک دستگاه رادیوتراپی وجود دارد و استان ایلام نیز فاقد این دستگاه درمانی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از