دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-15 11:36 - شماره خبر : 8652 0
روش‌های دشمن برای براندازی؛

چرا انقلاب شد؟

چرا انقلاب شد؟ برای چه امام راحل علیه شاه ایستاد؟ هدف امام خمینی (ره) از سرنگونی رژیم پهلوی چه بود؟ چرا ایشان رژیم پهلوی را فاسد می‌دانست و هزاران نفر جان خود را برای انقلاب اسلامی فدا کردند؟!

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رژیم پهلوی از اسلام و احکام اسلام فاصله گرفت که حاصلش سرسپردگی و وابستگی به بیرون (غرب) بود و کشور را زیر سلطه غرب برده بود، ظلم و غارت ثمره بی‌دینی است تجاوز به مال، ناموس و جان انسان‌ها در میان بی‌دینی‌ها شکل گرفته است قدرت طلبی نامشروع اقتصادی و سیاسی فقط خارج از دین امکان‌پذیر است. 

امام راحل برای اینکه بساط ظلم برچیده شود، برای اینکه جلوی غارت‌ها گرفته شود، برای کرامت انسان‌ها و جامعه، برای عزت بخشیدن به جامعه و مردم، برای نهادینه کردن ظلم ستیزی (فردی و جهانی) برای مقابله با تجاوز به جان، مال و ناموس انسان‌ها در سطح ملی و جهانی تنها راه را در دین مبین اسلام می‌دانست و اینکه در گوشه‌ای از جهان بر مبنای این دین احکامش پیاده شود و این امکان‌پذیر نبود مگر با ایجاد یک حکومت که مبنای آن دین اسلام و پیاده کردن احکام اسلامی است. 

چه جایی بهتر از ایران و چه مردمی عدالت‌خواه‌تر از مردم ایران، حاکمی بر کشور حکومت می‌کرد بیگانه از دین، امام راحل هر چه تلاش کرد او را به دامن دین برگرداند نشد لذا برای ایجاد چنین حکومتی همراه مردم انقلاب کرد که حکومت اسلامی بر پا شود و احکام اسلام مبنای قانون کشور قرار گرفته و اجرا شود؛ عزت و استقلال به مردم برگردد. 

آزادی به معنای واقعی (بر مبنای تعریف شده دین مبین اسلام) در جامعه جاری شود در یک کلمه بیان می‌شد (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) 

اگر بخواهیم احکام دین را از انقلاب برداریم حکومتی مانند حکومت‌های گذشته خواهد ماند که فقط نامش جمهوری اسلامی است، چرا؟! چون این دین و احکام اسلام است که در برابر استکبار خواهد ایستاد، مبارزه و ظلم‌ستیزی، استقلال‌خواهی و آزادگی، دفاع از مظلوم، کرامت بخشیدن به انسان و رعایت حقوق انسان‌ها حاصل دین است، به همین دلیل است که استکبار جهانی در رأس آن‌ها آمریکا به مقابله با آن برخاسته‌اند برای از بین بردن چنین حکومتی دست به هر کاری زده‌اند اما موفق نشده‌اند چون به سدی به نام دین برخورده‌اند پس باید این سد شکسته شود و این سد شکسته نخواهد شد مگر با حاشیه راندن احکام آن به اشکال و بهانه‌های مختلف این یک راهبرد اصلی استکبار برای ساقط کردن چنین حکومتی است. 

راهکار استکبار برای ساقط کردن این انقلاب 

اکنون که علت دشمنی استکبار در رأس آن‌ها آمریکا مشخص است، اهداف اصلی قدرت‌های مستکبر ساقط کردن حکومت انقلاب اسلامی برای سلطه و چپاول است که به روش‌ها و راهکارهای آن‌ها تاکنون می‌پردازیم: 
۱-از راه نفوذ
۲- از راه تجزیه کشور
۳- ایجاد جنگ داخلی و ناامنی 
۴-کودتا: سخت و نرم 
۵- جنگ سخت 
۶-جنگ اقتصادی 
۷- از طریق تحریم‌های اقتصادی، نظامی و… 
۸- ترور 
۹- ایجاد جو بدبینی و یأس، ناامیدی در جامعه 
۱۰ -ایجاد چند دستگی و تفرقه در درون
۱۱- از طریق فاسد کردن مسئولان 
۱۲ – به حاشیه راندن احکام دینی 
۱۳- از طریق سازمان‌های بین‌المللی
۱۴- از طریق فاسد کردن قشر جوان مملکت 
۱۵- از طریق به کنترل در آوردن منابع (مالی، تصمیم‌گیری و…) 
۱۶- از طریق ایجاد گروه‌های تروریستی 
۱۷- از طریق کشورهای همسایه
۱۸- از طریق جلوگیری از رشد علمی و…
این موارد روش‌هایی است که ابزار، بهانه‌ها وعواملی می‌خواهد تا بتوانند آن را پیاده و اجرایی کنند. 

راهکارها برا ساقط کردن انقلاب از راه نفوذ 

نفوذ یک راه کار و شاید کم‌هزینه‌ترین راه به صورت چراغ خاموش برای جابه‌جا کردن و سرنگون کردن حکومت‌ها است که انقلاب اسلامی هم مستثنی نبوده است. 

نفوذ شاید سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب شروع شده باشد؛ ویژگی استکبار این است حتی درحالی‌که از حکومت‌های دست‌نشانده خود حمایت می‌کند اما همیشه این احتمال را می‌دهند که این حکومت‌ها دوام نیاورده و به اشکال مختلف ساقط شوند و حکومت جدیدی روی کار بیاید بنابراین برخی افراد را آماده و گوش به فرمان برای نفوذ دادن در داخل حکومت‌های احتمالی آینده در ارکان حکومت به صورت آماده خواهند داشت. 

شاید بعضی وقت‌ها لازم باشد آن حکومت به ظاهر باقی بماند اما در باطن آن را زیر سلطه خود در می‌آورند بعضی‌ها می‌گویند ما تغییر نظام را نمی‌خواهیم تغییر رفتار را می‌خواهیم! تغییر رفتار با تغییر نظام فرقی ندارد. 

امروز دشمن با نفوذ فرهنگی که یک معبر است در تلاش برای رخنه در دل خاکریز مدافعان است که به دنبال آن نفوذ سیاسی و بعد نفوذ اقتصادی قرار دارد و از همین راه نفوذها فروپاشی از درون را با کم‌ترین هزینه انجام دهند. 

انقلاب از راه نفوذ این فرهنگ اسلام ناب محمدی بود که از دلش جان فدا پیدا می‌شود این فرهنگ ناب اسلامی است که افرادی از دل آن با دستانی خالی بیرون آمد که هشت سال مانند کوه در برابر متجاوزان ایستاد و مادرانی که فرزندانشان یکی پس از دیگری برای شهادت و دفاع از این مرز بوم می‌فرستند. 

این فرهنگ اسلامی از یمنی، سوری، عراقی مجاهدی می‌سازد که پوزه ابرقدرت را به خاک مالیده است، این فرهنگ اسلامی ازگروه کوچک فلسطینی با سلاح‌های ابتدایی زیر شدیدترین بمباران‌ها، با محاصره کامل بدون آب و غذا با ده‌ها هزار شهید و زخمی قوی‌ترین ارتش (به قول خودشان) ذلیل کرده است که قدرت‌های بزرگ هم توان نجات آن را ندارند. 

این فرهنگ با یک انقلاب و ایجاد حکومتی به نام جمهوری اسلامی در ایران پیاده شده است و این فرهنگ به نام صدور انقلاب در حال صادر شدن است، این فرهنگ دست چپاول‌گر قدرت‌های استکباری را در منطقه قطع خواهد کرد، دشمن یکی از مؤلفه‌های قدرت ما را شناخته لذا با نفوذ فرهنگی همچنان رهبر روشن ضمیرمان می‌گوید دشمن با ایجاد ناتوی فرهنگی و یک شبیخون فرهنگی می‌خواهد این فرهنگ را از این حکومت بگیرد. 

انقلاب از راه نفوذ 

دشمن به نقاط قوت ما پی برده است به خصوص در دفاع مقدس که استقامت نیروها و مردم ایران گرفته از احکام دین است و بزرگانی دینی را سرمشق قرار داده بودند طبق یک برنامه بلندمدت آرام‌آرام به حاشیه راندن احکام دینی و دور کردن مردم از الگوهای دینی بر آمدند، مانند این جملات ما فارسیم آن‌ها عرب؛ کمی که جلوتر آمدیم (سو استفاده از این جمله) به بهانه فارسی را پاس بداریم، چرا عربی ما فارسیم! چرا از اسم‌های عربی استفاده می‌کنیم! و شهادت را خودکشی قلمداد کردن. 

جنگ تمام شد یک نظرسنجی جعلی که اینکه مردم ایلام افسرده‌ترین مردم هستند و علتش مجسمه شهید در میدان شهر است که مردم همه روزه او را می‌بینند، سرکوب روح استقامت و شهادت برداشتن عکس فهمیده در کتاب‌ها گفتند این ترویج خشونت است، جلوتر آمدیم، آقای خاتمی رئیس جمهور سابق بی‌بند و باری در قالب آزادی در جامعه رواج داد، قبل از اینکه زیرساخت‌ها را برای کنترل صوتی تصویری ایجاد کنند آزاد کردن بعضی وسائل تصوری از قبیل ویدیو ماهواره و…، تعطیل کردن بعضی احکام اسلام به بهانه مغایرت داشتن با حقوق بشر بین‌المللی (شما بخوانید غربی)، فاصله انداختن روش و سبک زندگی از معیارهای اسلامی توسط هنری‌ها سینمایی، الگو قرار دادن بعضی از هنرمندان و ورزشکاران که عقبه مناسبی ندارند. 

یادداشت: علی‌حسن احمدی

https://mersadnews.ir/short/4ABJ5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار