حالت تاریک
خلق حماسه‌ای بی‌نظیر؛

کرمانشاهیان ۲۲ بهمن ۵۷ را تکرار کردند

کرمانشاهیان ۲۲ بهمن ۵۷ را تکرار کردند

مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار کرمانشاه امروز سالروز حماسه ۲۲ بهمن سال ۵۷ را تکرار کردند و با حضور پر شور خود در مراسم راهپیمایی حماسه‌ای دیگر آفریدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ صبح روز ۲۲ بهمن‌ماه با اینک تعطیل است ولی امروز برای هیچ‌کس یک روز عادی تعطیل نیست، تلویزیون را روشن می‌کنم شبکه‌ها سراسر درحال پوشش رسانه‌ای راهپیمایی و ملحق شدن مردم به مسیرهای از پیش مشخص شده هستند آهنگ‌های انقلابی شور و شوقم را بیشتر می‌کند و احساس غرور و افتخار بی‌اختیار تمام وجودم را فرا می‌گیرد.

وسائل دوربین را از شب گذشته آماده کرده‌ام که برای پوشش مسیر راهپیمایی مشکلی نداشته باشیم، باطری و میکروفن دوربین را چندبار دیگر بررسی می‌کنم، نگاهی به ساعت می‌کنم حدودا ۹ است سریع حاضر می‌شوم با بچه‌های رسانه قرار گذاشته‌ایم تا یکدیگر را قبل از آغاز راهپیمایی ملاقات کنیم و آخرین هماهنگی لازم را انجام دهیم، امروز نباید چیزی از قلم بیفتد.

از درب منزل که خارج می‌شوم، همسایه‌ها نیز اندک اندک در حال خارج شدن از منزل هستند با آن‌ها احوال‌پرسی می‌کنم، به واسطه عکاسی در مراسمات ملی و مذهبی با حرفه‌ام آشنا هستند، یکی می‌گوید در هنگام راهپیمایی ما را یادت نره، چندتا عکس هم از ما بگیر (با شوخی و خنده) از آن‌ها فاصله می‌گیریم و برای رسیدن به مسیر تعجیل می‌کنم.

مسیر راهپیمایی امسال از میدان انقلاب اسلامی به سمت میدان آزادی است و سخنران امروز نیز حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری معرفی شده نزدیک مسیر که می‌شوم حجم ترددها بیشتر می‌شود و مردم در حال ملحق شدن به راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن پیروزی چهل و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی هستند و گویا همین امروز انقلاب به پیروزی رسیده از هیجان ضربان قلبم تندتر می‌شود.

حضور نوجوانان و جوانان نیز پرشور است گویی دانش‌آموزان هستند زیرا بنرهایی را حاوی شعارهای انقلابی است و زیر آن نام مدرسه‌شان قید شده را در دست دارند، حضور این نسل جوان با وجود اینکه وقایع انقلاب را درک نکرده‌اند و تنها از طریق بزرگترهایشان آن‌ها را شنیده‌اند نشان از عمق نفوذ کلام امام و رهبر انقلاب در آن‌ها دارد که آن‌ها را به سمت آرمان‌های انقلاب جذب کرده است.

به میدان انقلاب اسلامی می‌رسم جمعیت زیادی در آنجا منتظر آغاز راهپیمایی هستند و سرودهای انقلابی نیز در حال پخش است، سرانجام دوستان را پیدا می‌کنم و باهم به گفتگو می‌پردازیم، دوربینم را خارج می‌کنم و کارم را آغاز می‌کنم، دنبال سوژه هستم، تصمیم می‌گیرم تمرکزم را روی دهه هشتاد و نودی‌ها بگذارم البته به شرطی که از سایرین غافل نشوم.

کودکان زیادی به همراه خانواده‌هایشان حضور دارند و پرچم ایران را هم در دست دارند، بچه‌هایی که سن کمتری دارند بر روی دوش پدرهایشان سوار شده‌اند و از بالا نظاره‌گر ماجرا هستند، اما در این بین افراد مسن نیز حضور دارند که با عصا و خمیده در راهپیمایی حاضر شده‌اند، بعضی افراد از کنارشان عبور می‌کنند و می‌گویند، مادر چرا آمدی از تلویزیون نگاه می‌کردی برایت سخت است می‌گوید دوست دارم در بین مردم باشم خدابزرگ است هرجا نتوانم ادامه نمی‌دهم.

راهپیمایی با قرائت قرآن آغاز می‌شود و شعارهای مجری نیز پس از آن، خود را روی پشت ماشین بلندگودار برای تصویربرداری می‌رسانم، جمعیت انبوه است و دست‌نوشته‌هایی حاوی شعارهای انقلاب را در دست گرفته‌اند.

از آنجا که استان کرمانشاه یک استان کُردنشین است، تعدادی از افراد با لباس محلی و عشایری خود در بین جمعیت حاضر شده‌اند که از آن‌ها ویژه عکس می‌گیرم.

امروز همه آمده‌اند؛ پیر و جوان، بزرگ و کوچک، کودک و نوجوان؛ همه آمده‌اند حمایت خود را از انقلاب اعلام کنند و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت دوباره داشته باشند، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در جمعیت طنین‌انداز می‌شود، امسال به واسطه حمله اسرائیل به غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام برائت و همدری با فلسطینیان شدت بیشتری گرفته است.

خانواده‌هایی در مسیر هستند که به سبب کودک خردسال خود با کالسکه در میدان حاضر شده‌اند به آقایی می‌گویم: بچه سرما می‌خورد، پاسخ می‌دهد لباس گرم پوشیده، باید آماده سربازی برای ولایت و حضرت ولی‌عصر (عج) شود و آغازش همین جاست.

خانواده معظم شهدا امروز حضوری ویژه‌ای داشته‌اند تعدادی را در مسیر می‌بینم علت و میزان حضور آن‌ها را در راهپیمایی امسال می‌پرسم؟ می‌گویند خود می‌توانی ببینی، این مردم با وجود مشکلات ۴۵ سال است که ایستادگی کرده‌اند و پاسداشت خون شهدا بوده‌اند و از انقلاب‌شان حمایت کرده‌اند، از آن‌ها جدا می‌شوم، مادران و پدران شهدا با عکس‌های شهدایشان در کنار مردم حضور داشتند، در صفحات مجازی حضور مردم کشور را پیگیری می‌کنم، این اقیانوس خروشان پایانی ندارد.

گروه‌های سرود کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه به یاد گروه‌های سرود اوایل انقلاب در گوشه و کنار مشغول بازخوانی سرودهای مشهور و جدید انقلاب اسلامی هستند و یک گروه سرود یک هزار و ۳۵۷ نفره نیز به یاد سالگرد انقلاب سرودی را اجرا می‌کنند.

امسال نیز مردم کرمانشاه همانند مردم سراسر کشور حماسه خلق کردند و بار دیگر حمایت خود را از انقلاب به جهانیان اعلام کردند و آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین سخنران ویژه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن کرمانشاه بودند در سخنانی بر اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف تاکید کردند و آن را مایه اقتدار و عزت ایران دانست.

بعد از سخنرانی مردم رفته‌رفته برای اقامه نماز ظهر حاضر می‌شوند و صفوف بهم پیوسته جماعت را تشکیل می‌دهند و این روایتی از نیم روزی در کرمانشاه بود که ۲۲ بهمن سال ۵۷ را تداعی کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از