حالت تاریک
مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب:

کشت زعفران سودآوری بالایی برای کشاورزان سرپل‌ذهابی دارد

کشت زعفران سودآوری بالایی برای کشاورزان سرپل‌ذهابی دارد

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: کشت زعفران از نظر اقتصادی سودآوری بیشتری نسبت به سایر محصولات کشاورزی شهرستان برای کشاورزان خواهد داشت.

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: زعفران یک محصول بسیار مناسب برای کشاورزی
 در شهرستان سرپل‌ذهاب است که هم از نظر اقتصادی به سود معیشت کشاورزان است وهم در زمینه اشتغالزایی توان بالایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: این محصول در هر هکتار به میزان پنج تا ۱۰ برابر نسبت به سایر محصولات برای کشاورزان سودآوری دارد و هم اینکه کشاورز بعد از گذشت سه سال از کشت آن می‌تواند با گرفتن غده خواهری از محل فروش آن برای خود کسب درآمد کند درحالی‌که مزرعه خود را هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: بخش‌های قلعه‌شاهین، بشیوه، پاطاق و پشت‌تنگ بهترین شرایط را برای کاشت زعفران دارا هستند چون نور کافی و آفتاب وجود دارد و آب مورد نیاز این محصول نیز بسیار کم است و تنها یک بار در شهریورماه نیاز به آبیاری دارند لذا کشاورزان می‌توانند به سمت کاشت این محصول مناسب رفته و درآمد خود را افزایش دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: زعفران در سال اول و دوم کمتر ثمر می‌دهد اما از سال سوم به بعد ثمر آن بسیار زیاد می‌شود و به‌طور میانگین در طول هفت سال درآمدی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از هر هکتار در سال خواهد داشت که در قیاس با سایر محصولات کشاورزی این منطقه بسیار عالی است.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی شهرستان در این زمینه، اذعان داشت: جهاد کشاورزی شهرستان با برگزاری کلاس‌های آموزش کاشت، داشت و برداشت زعفران، جذب اسپانسر و خریداران محصول و تولیدکنندگان محصولات فرآوری از زعفران و برقراری ارتباط بین آن‌ها و کشاورزان و ایجاد ارتباط دوسویه کشاورزان با کسانی که تجربه کاشت این محصول را دارند در زمینه حمایت از کاشت این محصول اقدام خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب در پایان افزود: جهاد کشاورزی شهرستان به دنبال این است که با حمایت از کاشت محصول زعفران در شهرستان باعث کاشت سایر گیاهان دارویی شده و کشت‌هایی را که آب کمتری نیاز دارند جایگزین کشت‌های نیازمند آبیاری زیاد کند و به این روش مصرف آب در کشاورزی را کاهش دهد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از