حالت تاریک

کمبود انسولین قلمی مهمترین دغدغه دیابتی‌ها در جوانرود

کمبود انسولین قلمی مهمترین دغدغه دیابتی‌ها در جوانرود

کمبود انسولین قلمی این روزها به مهمترین دغدغه بیماران دیابتی در شهرستان‌ها به ویژه شهرستان جوانرود تبدیل شده و بسیاری از بیماران برای تأمین داروی مورد نیاز مجبور به مراجعه به مرکز استان کرمانشاه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بیماران دیابتی مدتی است که علاوه بر رنج بیماری، سختی تأمین داروی انسولین قلمی را نیز بر دوش می‌کشند به نظر می‌رسد که این دارو فقط در داروخانه ولیعصر کرمانشاه برای این بیماران در دسترس است که شرایط رفت و آمد از شهرستان‌های مختلف با توجه به نیاز هر روزه به مصرف انسولین سخت و غیر قابل قبول است.

محمودی؛ یک شهروند جوانرودی مبتلا به دیابت گفت: این روزها برای تهیه انسولین قلمی به همه داروخانه‌های سطح شهر جوانرود مراجعه کردم که در هیچ‌کدام از داروخانه‌ها یافت نشد.

وی افزود: برای تهیه داروی انسولین به مرکز استان نیز مراجعه کردم اما موفق نشدم این دارو را تهیه کنم.

یکی دیگر از شهروندان شهرستان جوانرود که در خانواده بیمار مبتلا به دیابت دارند، گفت: یکی از بستگان ما به بیماری دیابت مبتلا است که برای تهیه انسولین قلمی به داروخانه‌های سطح شهرستان مراجعه کرده اما در داروخانه‌ها موجود نیست.

عزیزی افزود: به سختی در مرکز استان این قلم دارو را تهیه کردیم اما فکر نمی‌کنم برای بار دوم بتوانیم باز هم انسولین تهیه کنیم.

مدیر فنی یکی از داروخانه‌های شهر جوانرود نیز افزود:  بیماران دیابتی  این روزها بیشتر  داروی انسولین قلمی نیاز دارند درحالی که در داروخانه‌های شهرستان وجودندارد.

وی افزود: از مسئولان تقاضا داریم برای رفع این مشکل قدمی بردارند.



کمبود انسولین صرفا مختص نوع قلمی است

در شرایط مذکور به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی  کرمانشاه  این روزها  کمبود داروی انسولین قلمی در همه شهرستان‌ها، استان و حتی کشور وجود دارد.

 وی افزود: با کمبود داروی انسولین قلمی مواجه هستیم اما داروی انسولین عادی در همه داروخانه‌ها  حتی با پوشش بیمه‌ای هم وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه استفاده از انسولین قلمی  راحت‌تر است درنتیجه بیماران دیابتی به مصرف این دارو روی می‌آورند، گفت: با پیگیری‌های وزارت بهداشت و درمان به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: تعداد مناسبی داروی انسولین قلمی در داروخانه ولیعصر کرمانشاه موجود است که بیماران نیازمند این دارو می‌توانند از آن استفاده کنند که البته اثربخشی انسولین قلمی و عادی یکی است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از