حالت تاریک
محرومیت‌های درمانی در شهرستان مرزی قصرشیرین بیداد می‌کند؛

کمبود پزشک متخصص و نبود پزشک عمومی ماهر!

کمبود پزشک متخصص و نبود پزشک عمومی ماهر!

مردم شهرستان مرزی قصرشیرین از محرومیت‌های درمانی و مشکلات مربوط به تنها بیمارستان شهر به ستوه آمده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ با وجود اینکه قصرشیرین منطقه‌ای مرزی و عملیاتی و دارای دو بازارچه بین‌المللی رسمی است و علی‌رغم اینکه محل تردد زوار عتبات عالیات محسوب می‌شود تنها یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی دارد. 

با گذشت سال‌ها اکنون بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) قصرشیرین مانند یک شبکه بهداشت یا درمانگاه از استقرار پزشک متخصص دائمی تا برخورداری از پزشک عمومی متبحر محروم است.

پزشکانی که در بیمارستان قصرشیرین خدمت می‌کنند افرادی هستند که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و به اجبار برای گذراندن دوره کارآموزی به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

با وجود برخورداری بیمارستان قصرشیرین از بخش‌های اطفال، زنان و زایمان، جراحی، عمومی، آزمایشگاه، و تخت cpr اما در طول هفته صبح‌ها تعدادی از پزشکان یک ساعت در بخش تخصصی حضور می‌یابند و بیشتر از ۱۰ نفر را ویزیت نمی‌کنند یا به مطب شخصی ارجاع می‌دهند.

چندین سال است که در این بیمارستان فرزندی متولد نشده یا حتی عمل جراحی کوچک یا یک سونوگرافی که کمترین توقع از بخش درمان است، انجام نگرفته بلکه مردم باید علاوه بر بیماری متحمل هزینه تردد شوند و خطر تصادف را به جان بخرند و به شهرهای مجاور یا مرکز استان مراجعه کنند.

همچنین در این بیمارستان حتی دارویی ساده نظیر سرماخوردگی وجود ندارد و بیمار باید به داروخانه شخصی داخل شهر مراجعه کند که آن هم باید آزاد خریداری شود.

 با توجه به شروع فصل گرما و وجود حیواناتی مانند عقرب و مار همچنین وقوع گرمازدگی وجود پزشک متخصص در تنها بیمارستان شهرستان لازم وضروری است در حالی‌که اکنون این بیمارستان مانند یک درمانگاه ساده عمل می‌کند.

کمبود پزشک متخصص و نبود پزشک عمومی ماهر!

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از