حالت تاریک
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه:

کوهنوردان کرمانشاهی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند

کوهنوردان کرمانشاهی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: تاکید داریم کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی‌بر بارش برف و باران در استان و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی نیروهای جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: در شبانه‌روز گذشته بارش‌های زمستانی در اکثر مناطق استان کرمانشاه آغاز شد که در مناطق کوهستانی و برف‌گیر شاهد بارش برف بودیم که نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

محمدی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته در محور مله‌ماس سنقروکلیایی نیروهای هلال‌احمر نسبت به امدادرسانی به ۵ خودروی گرفتار در برف اقدام کردند که در نتیجه به ۱۸ نفر امدادرسانی صورت گرفت.

وی با تاکید براینکه مسافران جاده‌ای باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند، ادامه داد: نیروهای هلال‌احمر استان کرمانشاه در ۲۳ پایگاه ثابت و سیار جاده‌ای و در ۱۵ شعب شهرستانی در آماده‌باش و آماده خدمت‌رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه هشدار داد: کوهنوردان و به ویژه افراد دارای سابقه بیماری با توجه به بارش برف و هشدار سطح نارنجی هواشناسی از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند زیرا احتمال سقوط بهمن و کولاک وجود دارد.

محمدی بیان کرد: در سال گذشته نیز مشاهده شد که متاسفانه افراد دارای بیماری قلبی و ریوی به ارتفاعات صعود کردند که در نتیجه به علت سکته در کوهستان گرفتار شدند و تعدادی از آن‌ها جان باختند و تاکید داریم کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث بوده و هموطنان می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ حوادث را گزارش کنند و حتی با تلفن بدون سیم‌کارت نیز می‌توان با هلال‌احمر تماس حاصل کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از