پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-26 12:03 - شماره خبر : 10019 0
معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:

۲۴ هزار نوآموز کرمانشاهی راهی کودکستان‌ شدند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشن غنچه‌ها در ۹۰۰ کودکستان‌ استان، گفت: ۲۴ هزار نوآموز کرمانشاهی راهی کودکستان‌ شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ زهرا نجار صبح امروز دوشنبه در آئین جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی اظهار داشت: مراسم همزمان با کودکستان‌های سراسر استان کرمانشاه و کشور در دبستان شیخ جلال برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ کودکستان در استان کرمانشاه فعال است، گفت: در مجموع ۲۶ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در استان کرمانشاه حضور دارند که تاکنون ۲۴ هزار نفر از آن‌ها موفق به ثبت‌نام شده‌اند و حضور در این مقطع الزامی است اما اجباری نیست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمانشاه تصریح کرد: لیست کودکستان‌های مجاز در سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت وجود دارد و از خانواده‌ها درخواست داریم از ثبت‌نام فرزندان خود در مؤسسات غیرمجاز خودداری کنند.

نجار بیان کرد: از ۹۰۰ کودکستان فعال در استان کرمانشاه ۲۸۰ مورد به صورت خصوصی و مستقل در حال فعالیت بوده و مابقی کودکستان‌ها در فضای آموزشی مدارس فعال هستند و تعرفه مصوب آن‌ها نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: جشن غنچه‌ها نقطه آغاز آموزش فرزندان در نظام تعلیم و تربیت است و از امروز جشن‌های سال تحصیلی جدید شامل: جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی، جشن شکوفه‌ها ویژه نوآموزان پایه اول ابتدایی و جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: والدین حتماً فرزندان خود را در پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند زیرا نقش مهمی در آموزش مهارت‌ به کودکان دارد و آن‌ها را برای ورود به مدرسه آماده می‌کند.

نجار ضمن تأکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه بازرسی مراکز پیش‌دبستانی را در دستور کار خود قرار داده و با مؤسسات متخلف برخورد قانونی خواهد کرد؛ از طرف دیگر، خانواده‌ها نیز موظف هستند با انجام سنجش سلامت و غربالگری کودکان خود، در این امر مهم مشارکت فعال داشته باشند تا با شناسایی زودهنگام بیماری‌ها، از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دوره پیش‌دبستانی فرصتی برای آشنایی فرزندان با فضای مدرسه است، خاطرنشان کرد: مؤسسات آموزشی پیش‌دبستانی حتماً سرفصل‌ها و آموزش‌های استاندارد مورد نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت را به نوآموزان ارائه کنند و از تعلیم آموزش‌های جانبی خودداری کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش عنوان کرد: مربیان باید ارتباط مؤثر و مطلوبی با نوآموزان داشته باشند و یکی از مشکلات در پایه اول مدت زمان آموزش است و اگر این فرآیند آمادگی در پیش‌دبستانی به صورت درست انجام گیرد مشکلات کمتری در پایه اول خواهیم داشت.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VpKEP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار