حالت تاریک
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه:

انتخابات مظهر تقویت نظام جمهوری اسلامی است

انتخابات مظهر تقویت نظام جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه یکی از مظاهر تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات است، گفت: انتخابات از عبادات الهی و تکالیفی است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های امروز نمازجمعه این هفته که در مسجدجامع شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا تكيه‌گاه اصلی هر مؤمنی است كه اگر به آن تكيه كند دنیا و آخرتش تضمین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به آغاز ماه محرم افزود: فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان اینکه افراد در جامعه اسلامی باید حرف و عملشان دعوت به خیرخواهی باشد، گفت: انبیا و اولیا همواره با طاغوتیان در مبارزه بوده و تقریباً همگی در این راه به شهادت رسیده‌اند.

غفوری ادامه داد: خداوند متعال کفر به طاغوت را شرط ایمان قرار داده است، کسانی ایمانشان کامل است که نسبت به طاغوت و حکومت طاغوت کفر و بیزاری بورزند حتی اگر این بیزاری در قلبشان باشد. 

وی تصریح کرد: طاغوت بزرگ‌ترین منکر عالم هستی است و تقویت حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین معروف بر همه واجب است.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بزرگ‌ترین منکر است حضرت اباعبدالله(ع) در وصیت‌نامه خود به برادرشان محمد حنفیه چنین می‌فرمایند: من تصمیم دارم امر به معروف کنم، این امر به معروف برای اباعبدالله برپا کردن حاکمیت اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) یک ساعت برای این کار فرصت پیدا می‌کرد در انجام آن لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد منظور از نهی از منکر که اباعبدالله(ع)حتی جان، مال، زندگی و اولاد خود را در راه آن فدا کرد مبارزه با حکومت طاغوت بود.

غفوری ادامه داد: حضرت اباعبدالله(ع) خود فرمود کسی مانند حسین با کسی مانند یزید هرگز بیعت نخواهد کرد لذا این جمله تکلیف تمام بشریت را تا قیامت مشخص کرده است. در تمام اعصار و دوران‌ها تا آخرالزمان هر آن‌کس که راه و منش همچون اباعبدالله(ع) دارد هرگز با جرثومه‌های فسادی که از مصادیق طاغوت یزیدی هستند عهد و پیمان نخواهد بست.

وی افزود: ناسازگاری جامعه دینی با دنیای استکبار برخاسته از مکتب، کلام، عمل، سیره و سنت اباعبدالله الحسین(ع) است، امروزه جوامع ایمانی با تبعیت از امام حسین(ع) در برابر دنیای کفر، شرک، تباهی و استکبار ایستاده و می‌ایستند. 

غفوری گفت: در طول ۴۵ سال عمر با برکت، نظام اسلامی، ملت عزیز، شریف و حسینی ایران با محوریت فقیه جامع‌الشرایط و نظام اسلامی برخاسته از قرآن کریم و نیز با اراده ملت توانسته است طاغوت و دشمنان خدا را در تمامی عرصه‌ها شکست دهد و از این به بعد نیز شکست خواهد داد. 

وی با تأکید بر اینکه یکی از مظاهر تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات است، اذعان داشت: انتخابات از عبادات الهی و تکالیفی است که بر هر کسی که می‌تواند در آن حضور پیدا کند واجب می‌شود.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: شرکت‌نکردن در انتخابات از آنجا که منجر به تضعیف نظام اسلامی می‌شود، گاهی به عنوان گناه و معصیت در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: ملت آگاه، بیدار، هوشیار، وظیفه‌شناس، مؤمن، با بصیرت و همیشه در صحنه ایران، با اینکه کشور برای انتخابات آمادگی نداشت، به خوبی به این تکلیف الهی عمل کرد، کسی فکر نمی‌کرد رئیس‌جمهور پرکار، مؤمن و محبوب ایران اسلامی این گونه مظلومانه به شهادت برسد و کشور با انتخابات زودرس مواجه شود با این حال و علی‌رغم این شوک بزرگ، مردم عزیز ایران اسلامی در صحنه انتخابات حضور پیدا کردند. 

غفوری با اشاره به اینکه قدم‌های رأی‌دهندگان ثواب جهاد در راه خدا را دارد، ادامه داد: این مشارکت همان‌گونه که رهبر معظم فرمودند منشأ دوام و قوام نظام اسلامی برخاسته از خون شهدا است. 

وی عنوان کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی موجب سربلندی و عزت ملت و نظام مقدس اسلامی شده است، بنابراین مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در تمامی ادوار انتخابات تکلیفی الهی است. 

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: خداوند متعال امر فرموده که امانت‌ها را به اهلش بسپارید در روز قیامت از ما سئوال خواهد شد که رأی و انتخاب ما بر اساس چه معیارها و ملاک‌هایی بوده است؟ اگر این رأی بر اساس ملاک‌های دینی، الهی، انقلابی و مصالح جامعه بوده باشد در پیشگاه خدا و شهدای والا مقام سربلند و روسفید خواهیم بود اما اگر انتخاب ما بر اساس این معیارها نباشد حجت را به درستی انجام نداده و شرمنده اولیاءالله و شهدا خواهیم شد و نمی‌توانیم به درستی پاسخگوی خداوند متعال باشیم.

وی در ادامه گفت: در نهایت یکی از این دو نامزد محترم با رأی مردم به مقام ریاست‌جمهوری برگزیده می‌شوند رئیس‌جمهور منتخب تنها رئیس‌جمهور اقشار، گروه‌ها و مردم خاصی از جامعه نخواهد بود بلکه رئیس‌جمهور تمام مردم از هر گروه، طبقه و با هر گرایش فکری خواهد بود.

شهید آیت‌الله رئیسی تراز ریاست‌جمهور را به خادم جمهور تغییر داد

غفوری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی تراز ریاست‌جمهور را به خادم جمهور تغییر داد لذا شخصیتی که انتخاب می‌شود به مدت ۴ سال خادم جمهور خواهد بود. 

وی گفت: تمام افراد گروه‌ها و در یک کلام تمام مردم از این به بعد باید رئیس‌جمهور منتخب را به رسمیت شناخته و تمام رقابت‌های انتخاباتی برای کمک به رئیس‌جمهور و پیشرفت کشور باید تبدیل به رفاقت و دوستی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: پس از مشخص‌شدن رئیس جمهور جدید دوران کار و کوشش شروع می‌شود و همگی باید به او کمک کنند. 

وی گفت: مسیر ترقی و تعالی که در دولت شهید رئیسی با شتاب و تلاش شبانه‌روزی شروع شد باید با قوت ادامه پیدا کند، طبق سند چشم‌انداز و برنامه هفتم توسعه ایران اسلامی باید با تلاش و مجاهدت در عرصه‌های مختلف به قدرت اول منطقه مبدل شود. 

غفوری با بیان اینکه مردم پشتوانه نظام هستند و رویکرد مسئولان نیز باید مردمی باشد، تأکید کرد: مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی باید با همت رئیس‌جمهور جدید، یاری جناح‌های مختلف، تمامی اقشار ملت و نمایندگان مجلس به فضل الهی رفع شوند.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از