حالت تاریک
فرمانده لشکر  ۸۱ زرهی کرمانشاه:

درصدد رفع مشکلات تردد عشایر در مرزها هستیم

درصدد رفع مشکلات تردد عشایر در مرزها هستیم

فرمانده لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات رفاهی، تردد و اسکان عشایر، گفت: هرچه در توان داریم برای خدمت به عشایر به‌کار خواهیم گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، امیر جلال صالحی روز گذشته در حاشیه جلسه با بزرگان عشایر به همراه سرپرست فرمانداری قصرشیرین و امیر «جعفر رشنو» فرمانده تیپ ۱۸۱ زرهی، اظهار داشت: به‌فرموده امام راحل عشایر ذخایر انقلاب هستند و حضور عشایر در نقاط صفر مرزی کمک بزرگی به یگان‌های امنیتی است که در مرز به خصوص ارتش حضور دارند.

وی افزود: امروز با حضور فرمانده تیپ ۱۸۱ و فرماندار  جلسه‌ای با حضور بزرگان عشایر برگزار شد و مسائل و مشکلاتی که  از قبل در بین عشایر و نیروهای مرزی بود مطرح و حل شد تا عشایر مانند گذشته کمک حال نیروهای امنیتی باشند، ما هم در این راستا عشایر را کمک خواهیم کرد.


سکونت ۴ هزار نفری عشایر در قصرشیرین

محمد نجفی؛ سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز در این باره، گفت: در جلسه امروز مشکلات موجود در حوزه تردد عشایر و ضرورت توجه به مسائل امنیتی مرز مطرح شد و البته در این راستا باید قوانین و مقررات مربوطه رعایت شود.

وی افزود: عشایر با توجه به سکونت چند دهه گذشته حقوقی داشتند که البته مشکلات پیش‌آمده حل شد و قرار شد مسئولان ایلات و عشایر اجازه تردد غیرمجاز احشام را ندهند و هرگونه تحرکی را در مرز رصد کرده و با ارتش همکاری کنند.

نجفی تصریح کرد: همچنین قرار شد در خصوص تردد عشایر و سهولت در رفت وآمد آنها و اسکان عشایر، ارتش همکاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: قرار شد پس از اسکان عشایر، ارتش جلسه‌ای با مسئولان عشایر و سران ایلات داشته باشد و نقطه نظرات آنها مطرح شود.

نجفی گفت: عشایر از صده اخیر در منطقه قصرشیرین، خسروی و سومار سکونت داشته‌اند و در تأمین امنیت مرزها نیز دخیل بوده‌اند، آنها قشری مولد هستند و نظام نیز در موضوعات مختلف از آنها حمایت کرده و آنها نیز در امر تولید گوشت و فرآورده‌های لبنی سهم به‌سزایی دارند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات رفاهی، تردد و اسکان عشایر، افزود: هرچه در توان داریم برای خدمت به عشایر به‌کار خواهیم گرفت.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین خاطرنشان کرد:  ۸۹۰ خانوار عشایری با جمعیت چهار هزار و ۴۵۰ نفر در مناطق قشلاق این شهرستان سکونت دارند.

نجفی گفت: عشایر به‌عنوان قشری مولد، مرزدار و وفادار به نظام نقشی مهم در زنجیره تأمین غذایی و امنیت ایفا می‌کنند و در همه عرصه‌های انقلاب پای کار هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از