پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-04-31 01:11 - شماره خبر : 8238 0
به رسم میزبانی؛

خسروی آماده پذیرایی از زوار اربعین می‌شود

کرمانشاه و مرز خسروی که از دیرباز به دروازه کربلا مشهور بوده در فاصله ۳۶ روز مانده تا برگزاری مراسم اربعین حسینی خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) آماده می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ هر ساله با پایان دهه نخست عزاداری ماه محرم و مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) دل‌ها روانه  کربلای معلی و زیارت اربعین می‌شود و مسئولان ایرانی و عراقی خود را برای برگزاری و پذیرایی هر چه با شکوه‌تر این مراسم معنوی آماده می‌کنند.

عزاداران حسینی طی یک‌سال گذشته خود را برای شرکت در مراسم اربعین آماده کرده‌اند و اکنون منتظر آغاز این مراسم با شکوه و تمدنی هستند زیرا مسلمانان و شیعیان از سراسر جهان برای شرکت در این مراسم حضور می‌یابند و مردم کشور عراق نیز به‌صورت داوطلبانه خود را برای میزبانی از زوار امام حسین (ع) مهیا کرده‌اند.

مسئولان کشورمان نیز طی ماه‌های گذشته در مرزهای مشترک با کشور عراق سعی کرده‌اند مقدمات و زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل تردد زوار اربعین آماده کنند تا با توجه به فصل گرما شاهد کم‌ترین مشکل برای سفر زائران باشیم.

مرز بین‌المللی خسروی طی دو سال گذشته میزبان شایسته و مناسبی برای زائران اربعین حسینی بوده به نحوی که طی سال گذشته بیش از یک میلیون زائر در مسیر رفت و برگشت از پایانه خسروی تردد کردند که بسیاری از زوار از شرایط ایجاد شده، خشنود بودند.

مرز خسروی ۲۴ ساعته آماده پذیرش زائران اربعین 

محمد نجفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته مسئولان ارشد کشوری و استانی با حضور در مرز خسروی آخرین شرایط این مرز را بررسی و دستورات لازم را صادر کردند که سفر وزیر کشور ایران و عراق به افزایش سطح روابط کمک کرد.

فرماندار قصرشیرین گفت: امسال در مرز خسروی پارکینگ‌های مستقر در کمربندی قصرشیرین به خسروی و همچنین در داخل شهر قصرشیرین افزایش یافته است که اعتبارات آن از سوی بخش خصوصی با همراهی جهاد کشاورزی ‌تأمین می‌شود.

نجفی بیان کرد: جاده بین‌المللی برکت نیز در مراحل پایانی بهره‌برداری قرار دارد که هم‌اکنون در مرحله روکش آسفالت و افتتاح نهایی به سر می‌برد و بر اساس مصوبه ستاد اربعین دستگاه‌های متولی باید مسئولیت‌های خود را بپذیرند.

وی ادامه داد: مرز بین‌المللی خسروی به‌ صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده پذیرش زائران اربعین است و تکمیل نیروی انسانی برای گیت‌های گذرنامه در خاک کشورمان در دستور کار قرار دارد که می‌تواند سبب رونق بیش از گذشته مرز خسروی شود.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی هوا گرم‌تر می‌شود، عنوان کرد: ارتش به عنوان متولی ساخت یخ باید طی مدت باقی‌مانده پروژه‌های خود را تکمیل کند و سازمان انرژی اتمی نیز متقبل شده تمام مسیر از مرز عراق تا پایانه مرزی منذریه را برای رفاه بیشتر زوار مسقف کند.


تردد روزانه یک‌هزار زائر از خسروی در تاسوعا و عاشورای حسینی

سید شهرام کهریزی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طی جلسات مختلف اجرای آخرین مصوبات ستاد اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی در دستور کار قرار گرفته تا شاهد برگزاری اربعینی با شکوه در این مرز باشیم.

وی بیان کرد: ایجاد سایبان در مرز خسروی و منذریه برای تسهیل تردد زائران اربعین در ایران و عراق و ایجاد روشنایی محیط برای تسهیل عبور زائران انجام گرفته است‌‌..

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به گرم بودن هوا سعی داریم زوار کم‌ترین پياده‌روي را داشته باشند و با استفاده از سایبان و مه‌پاش مسیر تردد را خاک کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: مرز خسروی با رایزنی صورت گرفته به‌صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش زائران اربعین حسینی است که طی مدت تاسوعا و عاشورا روزانه بیش‌ از یک هزار نفر از این مرز تردد و طی روزهای آینده به حجم مراجعه‌کنندگان افزوده خواهد شد.


اربعین مراسمی سیاسی و معنوی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه از دیرباز به نام دروازه کربلا و عتبات عالیات معروف بوده و مردم برای سفر به کربلا و زیارت امام حسین (ع) از مرز خسروی تردد کرده‌اند.

کارشناس دینی و فرهنگی بیان کرد: زائران اربعین مسیر حرکت خود را از نجف آغاز می‌کنند و با پیمودن مسیر، خود را به کربلای معلی می‌رسانند که موکب‌های بسیاری در این مسیر راه‌اندازی شده و صحنه‌های بی‌نظیری از عشق و ارادت عزاداران حسینی خلق می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: رسانه‌های دشمن سعی دارند راهپیمایی اربعین را تحریم و از پوشش آن خودداری کنند زیرا قیام، فلسفه و مکتب عاشورا را مانعی برای رسیدن به اهداف خود تلقی می‌کنند که نمونه بارز آن یمن است که با روحیه شهادت‌طلبی دشمن صهیونیستی را به زانو در آورده‌اند.

وی ادامه داد: در مراسم اربعین امسال باید سعی کنیم مظلومیت مردم فلسطین و غزه را به نمایش بگذاریم و موج بیداری را در جهان ایجاد کنیم زیرا کربلای کنونی غزه است که تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی، دارویی، غذایی و... قرار دارد.

کارشناس دینی و فرهنگی افزود: اتحاد و همدلی مسلمانان و شیعیان در مسیر اربعین و تجدید بیعت برای مبارزه با رژیم صهیونیستی به همراه روحیه ایثار، فداکاری و شهادت می‌تواند زمینه سقوط و سرنگونی این رژیم  را فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در آستانه فرا رسیدن اربعین مردم دروازه کربلا بی‌قرار میزبانی از زوار سیدالشهدا (ع) هستند و از هم‌اکنون خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده کرده‌اند باشد که مورد عنایت ارباب قرار گیرند‌.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V5oLg
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار