حالت تاریک
در همایش «بهره‌وری در نظام سلامت» مطرح شد؛

افزایش امید به‌زندگی نتیجه ارتقای بهره‌وری در نظام‌سلامت

افزایش امید به‌زندگی نتیجه ارتقای بهره‌وری در نظام‌سلامت

مدیرکل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از نتایج ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت افزایش امید به زندگی است که از 56 به 75 سال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، همایش بهره‌وری در نظام سلامت کلان منطقه سه آمایش کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  امروز پنجشنبه در سالن اجتماعات برق منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد.

 

در این همایش که با حضور رؤسا و هیئت‌های علمی دانشگاه‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان و اسدآباد برگزار شد، افزایش کیفیت خدمات به مردم، ارتقا کارایی و انگیزه نیروی انسانی زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات مراکز بهداشتی درمانی، محور اصلی نظام سلامت اعلام شد.

 

بهره‌وری نگرش عقلایی به کار و زندگی است

 

احمد جوانمرد در این همایش با بیان اینکه  بهره‌وری یک فرهنگ و نگرش عقلایی به کار و زندگی است و در نهایت بهره‌وری یعنی انجام درست کار، اظهار داشت: عملکرد درست در نظام سلامت مترادف با بهره‌وری است.

 

مدیرکل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از نتایج ارتقای بهره‌وری در نظام سلامت را افزایش امید به زندگی عنوان کرد و گفت: سن امید به زندگی در قبل از انقلاب 56 سال بود و اکنون در کشور ۷۵ سال است که این رقم در میان شاخص‌های حوزه سلامت رقم خوبی است.

 

ارتقا بهره وری از اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم است

 

علی کرم‌پور نیز در این همایش با اشاره به پایین بودن بهره‌وری، اظهار داشت: وضعیت خوبی در حوزه بهره‌وری در کشور نداریم بنابراین باید تلاش کنیم رشد کشور از طریق ارتقای بهره‌وری انجام شود.

 

معاون راهبری بخش امور عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به اینکه ارتقا بهره‌وری از اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم است، افزود: طرح ارتقای بهره‌وری کارکنان دولت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت پایلوت در حال اجرا است.

 

تجویزهای غیر ضروری یکی از آسیب‌های حوزه درمان است

 

قباد محمدی در این همایش اظهار داشت: تجویز غیر ضروری دارو و خدماتی مانند ام آر آی و آزمایشگاه برای برخی بیماران یکی از آسیب‌های حوزه درمان است که سبب هدر رفت سرمایه‌ها شده و نیازمند بازنگری و چاره‌اندیشی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هیچ دستگاه و ارگانی به اندازه دانشگاه علوم پزشکی خدمت‌گیرنده ندارد یعنی ما روزانه خدمت گیرنده‌هایی داریم که نیازمند معاینه، تجویز دارو و بستری شدن هستند.

 

محمدی با اشاره به اینکه آمار مراجعه کنندگان سالانه به بخش پزشکی و درمان بیش از جمعیت استان است، گفت: تشکیل آزمایشگاه مرکزی، استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها برای کل استان و کل منطقه، صرفه‌جویی در خریدهای متمرکز دارو و تجهیزات و تشکیل کمیته‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی برای درمان بیماران وجود دارد، از کارهای خوب و تجربیاتی هستند که همکاران ما در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور نیز قرار داده‌اند.

 

گفتنی است در پایان این همایش یک‌روزه حدود ۵۰ نشان بهره‌وری به شرکت کنندگان از استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان اعطا شد.

 

افزایش امید به‌زندگی نتیجه ارتقای بهره‌وری در نظام‌سلامت
افزایش امید به‌زندگی نتیجه ارتقای بهره‌وری در نظام‌سلامت

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از