حالت تاریک
امام جمعه پاوه مطرح کرد:

درخشش آیت‌الله علما در وحدت‌آفرینی میان مذاهب

درخشش آیت‌الله علما در وحدت‌آفرینی میان مذاهب

امام جمعه پاوه گفت: آیت الله علما در طول دوران حضور خود علی رغم اختلاف مذهبی قومی در استان کرمانشاه منشا خیر، وحدت و اتحاد بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ماموستا ملاقادر قادری در آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه که امروز پنجشنبه در تالار انتظار برگزار شد، اظهار داشت: در جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل در بیمارستان غزه این حادثه غمبار تمام مسلمانان جهان را ناراحت و محزون کرد ما نیز ضمن انزجار از این جنایات صد در صد این حرکت را محکوم می‌کنیم.

 

امام جمعه شهرستان پاوه افزود: در طی این سال‌ها هیچ رئیس جمهوری را همچون این مجسمه متحرک ندیده‌ایم این رئیس جمهور خیانتکار آمریکا در سفر خود به اسرائیل حرف‌های قابل تأملی زد و حمایت علنی خود را از اسرائیل اعلام کرد.وی گفت: آمریکا علناً به‌منظور حمایت از این رژیم، نیروها و ادوات نظامی زیادی به منطقه گسیل کرده و در دفاع از اسرائیل هیچ نقطه سفیدی در زندگی خود باقی نگذاشته است.

 

ماموستا قادری تصریح کرد: متاسفانه امروزه کسانی که از صمیم قلب برای مردم غزه سوخته‌اند قدرتی در دست ندارند و کسانی هم که قدرت دارند بیشتر به‌دنبال صلح میان غزه و اسرائیل هستند و پنبه در گوش گذاشته‌اند تا ببینند عاقبت چه خواهد شد اما آنچه که ما امروز استنباط کرده‌ایم این است که خون کودکان و جوانان غزه باعث شد تا مسلمانان جهان از خواب غفلت بیدار شوند.

 

وی ادامه داد: آه مادران، داد و ناله پدران و شعار الله‌اکبر جوانان، دنیای اسلام را بیدار کرد این ماجرا حتی اگر هیچ نتیجه‌ای هم نداشته باشد همین بیداری ناشی از آن کافی و شایسته است ما هم به روح شهدای عزیز غزه درود می‌فرستیم و برای مجاهدین راستین حماس و جهاد اسلامی طلب توفیق و نصرت می‌کنیم و برای تمامی برادران و خواهران ایمانی خود در غزه و فلسطین صبر و ایستادگی مسئلت داریم.

 

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنانش افزود: حضرت آیت‌الله علما توفیق یک و نیم دهه خدمت در استان کرمانشاه را داشته‌اند و بنده توفیقات ایشان در ۱۵ سال گذشته را خدمتشان تبریک عرض می‌کنم و عرض خسته نباشید، دارم.

 

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی ابن ابی‌طالب(ع) گفت: این مسئولیت‌ها همه آزمایش و امتحان هستند و در نظر اینجانب، حضرتعالی در این عصر پر از فتنه و در این استان با تنوع زیاد از اقوام و مذاهب و جهت‌های مختلف به حقیقت امتحان خوبی پس دادید.

 

امام جمعه پاوه گفت: آیت‌الله علما فردی عرفانی است و این تعریف نیست و واقعیت امر است در واقع ایشان نسبت به علما و مشایخ اهل سنت و اورامانات پدرانه برخورد کرده‌اند ما هم از این بزرگوار و خانواده و اعضای محترم دفترشان سپاسگزاریم در این میان بنده صداقت این بزرگوار را نسبت به مردم شریف کرمانشاه و اورامانات فراموش نمی‌کنم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد امام جمعه جدید با خوشامدگویی و خیرمقدم خدمت حجت‌الاسلام غفوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید کرمانشاه، گفت: جنابعالی از دیار شهید صدوقی به کرمانشاه آمده‌اید که درود خداوند نثار ایشان باد ما هم ارادت خاصی نسبت به ایشان داشتیم و به جنابعالی هم ارادت داریم.

 

ماموستا قادری افزود: حضرتعالی مدیر یک حوزه علمیه در تهران و عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه هستید، شما با همه این مناصب خداحافظی کرده‌اید و به دیار کرمانشاه برای خدمتگزاری به مردم و نظام تشریف فرما شده‌اید.

 

وی گفت: ملت شریف استان کرمانشاه با وجود اختلاف مذهبی، قومی و تفاوت در دیدگاه در طول چهار دهه گذشته در کنار هم زیسته‌اند و در دفاع از انقلاب و حفاظت از امنیت منطقه و حفظ برادری در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که در آینده نیز چنین خواهد بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از