حالت تاریک
استقرار ۱۲۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی در کرمانشاه
سرپرست معاونت سازمان مدیریت کرمانشاه مطرح کرد:

استقرار ۱۲۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی در کرمانشاه

سرپرست معاونت سازمان مدیریت استان کرمانشاه گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته، حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در سطح استان کرمانشاه در بخش روستایی مستقر هستند که آمار‌گیران در آبان‌ماه امسال به همه آن‌ها مراجعه خواهند کرد.

ارسلان حیدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ بحث سرشماری کشاورزی را پیش رو داریم که برابر با سراسر کشور در سطح استان کرمانشاه نیز در آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد و حدود ۳۰۰ نفر نیروی آمارگیر در این طرح فعالیت کرده و به درب منازل روستایی مراجعه خواهند کرد تا یک‌سری آمار و اطلاعات مربوط به حوزه کشاورزی و بهره‌برداری‌های انجام شده را جمع‌آوری کنند.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه عنوان کرد: این آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده مبنایی است برای برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی و مسائلی که مربوط به آن می‌شود؛ طبق برآوردهای صورت گرفته، حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در سطح استان کرمانشاه در بخش روستایی مستقر هستند که آمار‌گیران در آبان‌ماه امسال به همه آن‌ها مراجعه خواهند کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: با مراجعه آمار‌گیران، اقلام اطلاعاتی مربوط به زمین‌های کشاورزی، وضعیت دامپروری، مسائل مربوط به باغات و... به صورت خود‌اظهاری از مردم سئوال می‌شود؛ لذا به هر حال از مردم شریف استان انتظار می‌رود اطلاعاتی که مربوط به مسائل کشاورزی، موجود است را به صورت دقیق‌ در اختیار مأموران آمارگیر قرار دهند.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه، تأکید کرد: اطلاعات دریافت شده از سوی آمار‌گیران، هیچ ربطی به بحث یارانه یا مسائل مربوط به مالیات و سایر موارد ندارد و این اطلاعات به صورت محرمانه در اختیار مرکز آمار ایران قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: مجموع این اطلاعات مبنایی برای سیاست‌گذاری و بودجه‌ریزی در حوزه‌های کلان کشور و به تبع مسائل تخصیص اعتبار مربوط به استان کرمانشاه خواهد بود.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه، تصریح کرد: سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار بر اساس قانون به دستور شخص رئیس‌جمهور، به مدت یک ماه آغاز خواهد شد و همه دستگاه‌های اجرایی استان درگیر این پروژه خواهند شد.

حیدری در پایان گفت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه به ویژه‌ فرمانداران، بخشداران و دهیاران این انتظار را داریم که حداکثر همکاری را با مأموران آمار داشته باشند و امکاناتی را که در سطح استان موجود است در اختیار ستاد سرشماری استان کرمانشاه قرار دهند که ان‌شاءالله بتوانیم در مدت زمان مقرر، سرشماری پیش رو را با کیفیت لازم و دقیق به اتمام برسانیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از