حالت تاریک

انتصاب مسئول رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه

انتصاب مسئول رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدی‌پور به عنوان مسئول جدید رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری‌نیا قدردانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ آیین تکریم و معارفه مسئول رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه صبح امروز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری‌نیا تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدی‌پور به عنوان مسئول جدید رسیدگی به امور مساجد استان معرفی شد.

طاهری‌نیا در این جلسه اظهار داشت: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه در دی ماه سال ۱۴۰۱ تشکیل شد.

مسئول سابق رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه افزود: نظام نامه رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه تدوین شده و برای تصویب به خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است.

طاهری‌نیا گفت: استان‌های اصفهان، البرز، خراسان از استان‌های فعال این حوزه هستند که تاکنون ۶ کمیسیون برگزار و ۳۳ مصوبه به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت معیشتی امامان جماعت، تهیه بانک اطلاعاتی، سرکشی به مساجد محلات کم برخوردار، رفع مشکلات مساجد و… از جمله اقداماتی بوده که تاکنون صورت گرفته است.

همچنین در ادامه این نشست محمدی‌پور مسئول جدید رسیدگی مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: به گفته قرآن کریم دارایی و فرزند زینت انسان است و توصیه شده که مسلمانان هنگام رفتن به مسجد زینت خود را به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مسجد نمونه کوچکی از جامعه اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند گام نخست در انقلاب سخت افزاری بود و اکنون نوبت به کارهای نرم‌افزاری است و باید بدانیم برای ساماندهی شرایط مساجد کار همواری در پیش نخواهیم داشت.

محمدی‌پور با بیان اینکه سه راهبرد برای پیشبرد امور در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه بلند مدت تشکیل جامعه است اما برنامه میان مدت احصا نیازهای موجود و تکمیل بانک اطلاعاتی است و باید گروه‌هایی را که می‌توان از آن‌ها برای اداره مسجد و یا کارهای فرهنگی استفاده کرد، شناسایی کرد اما مسجد و امام جماعت باید محور باشد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه عنوان کرد: باید مساجدی که فعال و پویا هستند را معرفی کنیم تا الگویی برای سایر مساجد باشند و باید حداقل‌ها برای مساجد رعایت شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از